W konfiguratorze na stronie Peugeota pojawiły się ceny Peugeota e-Riftera, elektrycznego kombivana dawnej Grupy PSA. Samochód dysponuje 5 miejscami w kabinie i kosztuje od 153 000 złotych w wariancie Allure i od 168 400 złotych w wersji GT. Niestety, mimo zapowiedzi, nie widać na razie 7-miejscowej edycji Long z wyposażeniem Allure Pack, która miała startować od 164 700 złotych.
Peugeot e-Rifter. Pakowny kombivan dla rodziny na niezbyt długie wycieczki
Peugeot e-Rifter to syn Peugeota Partnera Electric, samochodu zaprezentowanego zaledwie 9 lat temu. Auto wyposażone było wtedy w silnik o mocy 49 kW (67 KM) i baterię o pojemności około 20 (22,5) kWh. Współczesny e-Rifter to samochód z baterią o pojemności 45 (50) kWh i silnikiem o mocy 100 kW (136 KM).
Wnętrze najtańszej edycji Allure (od 153 000 zł) nieco odstrasza, jej największymi zaletami będzie chyba bagażnik o pojemności 775 litrów (Long: 1 050 litrów) i możliwość ładowania z mocą do 100 kW. W standardzie dostaniemy też m.in. czujniki parkowania z tyłu, reflektory przeciwmgielne, ale za automatyczną klimatyzację przyjdzie nam dopłacić – na przykład przechodząc na wyższy pakiet GT (od 168 400 zł) – a 3-fazowej ładowarki nie otrzymamy w żadnym wariancie.
Nie rozpieści nas też zasięg, producent podaje 277 jednostek WLTP (do 237 km realnie w trybie mieszanym), jednak przy rosnących szybkościach (100 km/h i więcej) spodziewajmy się szybszej utraty kilometrów ze względu na dużą powierzchnię czołową samochodu. Z drugiej strony: e-Rifter użytkowany w mieście (np. w roli taksówki), na terenach podmiejskich i na sporadyczne dalsze wypady bez problemu spełni swoją rolę.
Mimo wcześniejszych zapowiedzi, w konfiguratorze nie pojawiła się na razie dłuższa o 35 centymetrów i 7-miejscowa edycja Long e-Riftera z pakietem wyposażeniowym Allure Pack, która pozwoliłaby na wybranie się na wycieczkę z dziećmi ORAZ dziadkami. Warto natomiast wspomnieć, że wszystkie edycje samochodu dają możliwość montażu z tyłu trzech fotelików dla dzieci (pasy lub 3x Isofix), a w wariancie GT zdecydowano się na dodatkowe oddzielenie od siebie foteli w drugim rzędzie.
A oto oficjalny cennik samochodu: