Polskie ceny Renault Arkana E-Tech Hybrid lokują ten samochód między alternatywami z Dalekiego Wschodu. W zależności od wersji samochód kosztuje od 119 900 złotych za wariant Zen, przez 130 900 złotych dla Intens, aż do 142 900 złotych dla RS Line. We wszystkich przypadkach mamy do czynienia ze starą (klasyczną) hybrydą i bateryjką o pojemności 1,2 kWh.

Informacja o polskich cenach nowego Renault nie jest nowa, pochodzi z drugiej połowy kwietnia 2021, ale uznaliśmy, że warto ją przytoczyć w ramach przeglądu i przedstawić model na tle konkurencji ze względu na atrakcyjne wzornictwo auta.

Renault Arkana E-Tech a konkurencja

Renault Arkana dostępny jest jako model spalinowy lub też stara hybryda – my zajmiemy się tym ostatnim wariantem, Renault Arkana E-Tech Hybrid. Samochód to crossover segmentu C w nadwoziu coupe i na podwoziu Renault Captura, ale aktualnie bez wariantu ładowanego z gniazdka (Renault Arkana E-Tech Plug-in Hybrid). Auto ma silnik spalinowy 1,6 litra i elektryczny o mocy 36 kW (49 KM), całkowita moc zespołu napędowego to 103 kW (140 KM), całkowity moment obrotowy to 260 Nm. Jako że jest to stara hybryda, główna bateria jest maleńka, mieści zaledwie 1,2 kWh energii.

Jednak samochód powinien podbierać klientów Toyocie C-HR: jest przestronniejszy, minimalnie szybszy (10,8 zamiast 11 sekund do 100 km/h), ma pojemniejszy bagażnik (480 zamiast 377 litrów) i również pozwala na ciągnięcie przyczep o wadze do 750 kilogramów. W najtańszym wariancie Zen Arkana E-Tech Hybrid posiada już m.in. automatyczną klimatyzację, system utrzymania pasa ruchu, kamerę cofania, 7-calowe kolorowe liczniki (główny ekran: 4,2 cala), pełne reflektory LED z przodu, 17-calowe felgi aluminiowe i obsługę Android Auto oraz Apple Carplay.

Producent deklaruje, że spalanie Renault Arkana E-Tech wynosi 4,8 l/100 km według procedury WLTP. Toyota mówi o 4,9-5,3 l/100 km (wartość minimalna/maksymalna).

Jeśli szukamy hybrydy plug-in, która będzie równie atrakcyjna wzorniczo, lokuje się w tym samym segmencie, ale pozwoli na uzupełnianie energii z gniazdka, na horyzoncie pojawia się Kia Xceed Plug-in Hybrid. Startuje od 129 990 złotych, ma zespół napędowy o niemal identycznej mocy (104 kW / 141 KM), ale znacznie większą baterię o pojemności 8,9 kWh, która pozwala na przejechanie 40-50 kilometrów w trybie czysto elektrycznym.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: