Cupra Born zaprezentowany. Samochód, którego dawno temu poznaliśmy pod nazwą Seat el-Born, dziś oficjalnie zadebiutował. Ma zespół napędowy z Volkswagena ID.3, inne nadwozie, lekko usportowione wnętrze i dodatkowe 20 kW chwilowej mocy z pakietem e-Boost. Do sprzedaży trafi do końca bieżącego roku.

Cupra Born – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Zacznijmy od tego, co jest oczywiste: samochód powstał na platformie MEB, dysponuje trzema pojemnościami baterii (45 52, 58 i 77 kWh) oraz silnikami o mocy 110 lub 150 kW (150, 204 KM). Dokładnie tak, jak w VW ID.3, napędzane są koła tylne. Bateria jest chłodzona cieczą, tył hamowany jest z użyciem bębnów. Wersja z największymi akumulatorami obiecuje do 540 jedn. WLTP zasięgu (~460 km w trybie mieszanym).

Nowością jest pakiet e-Boost, który dostępny będzie od 2022 roku. Pozwala on na uzyskanie dodatkowych 20 kW (27 KM) mocy, które solidnie poprawiają charakterystykę modelu. Wystarczy powiedzieć, że VW ID.3 Pro Performance (58 kWh) rozpędza się do 100 km/h w 7,3 sekundy, tymczasem przyspieszenie Cupry Born z e-Boost ma wynieść 6,6 sekundy.

Pakiet e-Boost uruchamia się wciskając przycisk na kierownicy:

Wizualnie Cupra Born jest bardziej zadziorny niż Volkswagen ID.3. Volkswagen jest poukładany, ale sygnalizuje „jestem Volkswagenem z przyszłości”, stanowi mocny krok w bok od Golfa. Cupra z kolei ma bardziej tradycyjne, ostrzej poprowadzone linie na przodzie i tyle. O ile VW ID.3 przypadnie do gustu osobom, którym podobały się stylistyczne eksperymenty BMW, o tyle Cupra szuka nabywców wśród odbiorców preferujących tradycyjne acz podkreślone linie na nadwoziu.

Kubełkowe fotele Cupry Born (drugie zdjęcie) jako żywo przypominają te, które kilka dni temu zobaczyliśmy w prototypowym VW ID.3 GTX / ID.X (pierwsze ujęcie, prawy dolny róg). Nie znajdziemy ich w żadnym pakiecie wyposażenia ID.3, co sugeruje, że ceny Cupry Born będą zaczynały się wyżej niż ceny analogicznego Volkswagena:

Koncepcyjny Volkswagen ID.X na zdjęciach pokazanych przez Ralfa Brandstaettera

Wnętrze Cupry Born. Przyjrzyj się kształtowi oparcia fotela i porównaj go z kształtem fotela VW ID.X (c) Cupra

Kokpit Cupry Born prezentuje się bardzo podobnie do tego, który znajdziemy we wnętrzu VW ID.3. Liczniki wraz z dźwignią wyboru kierunku jazdy mają te same kształty, ekran środkowy wydaje się taki sam, kierownica jest zbliżona, minimalnie inaczej wygląda tylko szybkościomierz oraz opcje na ekranie środkowym:

Cupra Born trafi do oferty do końca roku. Jego ceny nie są jeszcze znane. Nagranie z premiery auta można obejrzeć w oknie poniżej:

A tutaj prezentacja Autogefuehl:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: