Rok temu Opel pokazał Vivaro-e, elektryczny samochód dostawczy z bateriami o pojemności 50 i 75 kWh i zasięgiem do 330 jednostek WLTP. Teraz firma zaprezentowała kolejny wariant auta, Opel Vivaro-e Hydrogen. Model ma ogniwa paliwowe zamiast baterii i oferuje „ponad 400 jednostek WLTP” zasięgu.
Opel Vivaro-e Hydrogen – dane techniczne i wszystko, co wiemy
W Vivaro-e Hydrogen baterie zamieniono na trzy zbiorniki na wodór, a ogniwa paliwowe ulokowano pod maską z przodu. Producent nie ujawnił pojemności zbiorników. Wiemy tylko, że gaz sprężono w nich pod ciśnieniem 700 barów (standard) oraz że wraz z energią z baterii powinien on wystarczyć do pokonania ponad 400 jednostek WLTP, czyli 300-400 kilometrów na jednym tankowaniu.
Ogniwo paliwowe ma moc 45 kW (61 KM), wspomagane jest ulokowaną pod siedzeniami baterią o pojemności 10,5 kWh, ponieważ moc silnika to prawdopodobnie 60-100 kW. Bateria nie potrzebuje ogniwa paliwowego do pracy, może samodzielnie napędzać koła. W tej konfiguracji producent zapowiada do 50 jednostek WLTP zasięgu (~43 km) i, co ciekawe, możliwość doładowania akumulatora z użyciem gniazda CCS widocznego nad lewym przednim kołem.
Dzięki niemu Opel Vivaro-e Hydrogen staje się pierwszą hybrydą plug-in z ogniwami paliwowymi (FCBEV) od czasu wycofania z rynku Mercedesa GLC F-Cell.
Przestrzeń bagażowa Vivaro-e Hydrogen ma 5,3 do 6,1 metra sześciennego pojemności i oferuje ładowność do 1 100 kilogramów. Elektryczny Opel Vivaro-e Furgon w wersji Extra Long z przegrodą FlexCargo powiększającą dostępną przestrzeń oferuje maksymalnie 6,6 m3 pojemności albo do 1 200 kilogramów ładowności (typowo: do 1 000 kilogramów).
Nowy samochód dostawczy Opla zasilany wodorem ma zacząć trafiać do pierwszych nabywców jesienią bieżącego roku. Ceny auta na razie nie podano.