Subaru Solterra, pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki, ma powstać na platformie e-TNGA, którą Subaru nazywa e-Subaru Global Platform (e-SGP). Model ma zostać wprowadzony do sprzedaży w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Kanadzie ORAZ Europie do połowy 2022 roku.

Subaru Solterra. Japończycy chcą atakować w 2022

„Solterra” brzmi jak nazwa trasy wykonywanej w Kosmosie na dystansie Słońce-Ziemia, ale u japońskiego producenta ma to być wyraz uznania dla matki natury oraz chęć zasugerowania, że firma jest nastawiona na wspólną egzystencję na naszej planecie. Mówiąc krócej: tworzy pojazd ekologiczny, elektryka (źródło).

Subaru Solterra rozwijane jest wraz z Toyotą. Dotychczas mowa była o wykorzystaniu platformy e-TNGA, jednak Subaru ma dla niej swoją własną nazwę, e-SGP. Samochód będzie należał do segmentu C-SUV, czyli powinien ulokować się gdzieś pomiędzy Subaru XV a Foresterem. Toyota deklaruje, że bZ4X ma być zbliżona rozmiarowo do Rav4, więc Solterra pasowałaby do górnej części segmentu C-SUV, gdzie konkurowałaby bezpośrednio z Volkswagenem ID.4.

Tak jak i elektryczna Toyota bZ4X, tak również Solterra ma być sprzedawana od połowy 2022 roku. Toyota zapowiadała obecność wolantu oraz zastosowanie technologii steer-by-wire, tj. brak bezpośredniego mechanicznego połączenia między kierownicą a kołami. Zasięg bZ4X ma być „praktyczny”. Subaru nie zdradziło żadnych konkretnych danych technicznych oprócz chęci wykorzystania „modułów” stosowanych przez Toyotę.

Pierwszym japońskim autem elektrycznym z nowej fali będzie Nissan Ariya, który ma zacząć trafiać od odbiorców na początku 2022 roku.

Zdjęcie otwierające: Subaru Solterra (c) Subaru. Pozostałe ilustracje: Toyota bZ4X, siostra elektrycznego Subaru (c) Toyota

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]