Na stronach Audi pojawił się konfigurator i ceny Audi Q4 e-tron. Ku naszemu rozczarowaniu w tej chwili możemy wybrać jedynie wersje Q4 e-tron 35 i 40 z bateriami o pojemnościach 51 lub 76 kWh, czyli odpowiedniki Volkswagena ID.4 Pure oraz Pro Performance. Nadal nie ma wersji AWD.

Ceny Audi Q4 e-tron bez gigantycznych różnic w stosunku do ID.4

Z konfiguratora (patrz TUTAJ) wynika, że Audi Q4 e-tron 35 / Audi Q4 35 e-tron to model z baterią o pojemności 51 (55) kWh i silnikiem o mocy 125 kW (170 KM). Z kolei Audi Q4 e-tron 40 / Q4 40 e-tron to wariant z baterią 76 (82) kWh i silnikiem 150 kW (204 KM). Pierwszy jest odpowiednikiem VW ID.4 Pure 52 kWh (od 156 390 zł), drugi – ID.4 Pro 77 kWh (od 190 890 zł), obydwa mają napęd wyłącznie na tylną oś.

Z podstawowym wyposażeniem samochody kosztują odpowiednio:

  • Q4 e-tron 35 – 195 100 zł, o 24,8 procent więcej niż analogiczny ID.4,
  • Q4 e-tron 40 – 219 100 zł, o 14,8 procent więcej niż analogiczny ID.4.

Jednak żeby uzyskać bazową cenę samochodu trzeba trochę poszperać. Konfigurator z automatu doda nam srebrny lakier w wersji e-tron 35 lub wnętrze S line w wariancie e-tron 40, co szybko wywinduje cenę o kilka do kilkunastu tysięcy złotych. A gdy zechcemy, by samochód upodobnił się do wariantu koncepcyjnego – z błękitnym lakierem Geysir i 21-calowymi felgami – przygotujmy się na dopłacenie 47 230 złotych:

Ogólnie należy się nastawiać, że sensowna i w miarę estetyczna konfiguracja samochodu kosztuje co najmniej 25-30 tysięcy złotych więcej od opisywanych wyżej cen bazowych. Za pompę ciepła dopłacimy 4 930 złotych, za matrycowe reflektory 5 630 złotych, za podgrzewaną przednią szybę z izolacją akustyczną 1 750 złotych, za tempomat 1 500 złotych – i tak dalej, i tak dalej. Wybór wersji Edition One może zatem nie być takim złym pomysłem, szczególnie, że lada chwila samochody powinny być oferowane ze zniżkami niczym warianty 1st w Volkswagenie.

Na stronach producenta nie ma na razie informacji o cenach Audi Q4 e-tron Sportback, czyli z nadwoziem coupe. Nie ma także, jak wspomnieliśmy w tytule i wprowadzeniu, edycji z napędem na obie osie, Audi Q4 e-tron 50 / Q4 50 e-tron będącej odpowiednikiem Volkswagena ID.4 GTX. To ostatnie jest szczególnie zastanawiające, jeśli wziąć pod uwagę, że to właśnie ten model przewija się w witrynie Audi („moc do 220 kW, przyspieszenie do 6,2 s”).

Audi Q4 e-tron to samochód zamykający segment C-SUV, a więc konkurujący z Volkswagenem ID.4 i Skodą Enyaq iV (wszystkie wymienione modele zbudowane są na platformie MEB), a także Volvo XC40 P8 Recharge (mniejsze), Mercedesem EQA (mniejszy) czy Mercedesem EQB (większy).

Zdjęcie otwierające: Audi Q4 e-tron w niemal podstawowej wersji (c) Audi

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]