BMW ogłosiło, że do końca tej dekady chce (współ)stworzyć baterie ze stałym elektrolitem, które będzie można masowo produkować i wykorzystywać w samochodach elektrycznych. Pierwsze zapowiedzi nowej technologii mają zostać pokazane przed rokiem 2025. Badania finansuje niemiecki producent wspierany przez rząd federalny i Bawarię.

BMW wskakuje do pociągu solid-state

Koncern Volkswagena pracuje równolegle nad co najmniej czterema równoległymi liniami nowych ogniw, trudno się zatem dziwić, że BMW stara się trzymać rękę na pulsie. Producent z Monachium ogłosił właśnie, że planuje stworzyć ogniwa Li-ion „przedostatniej” (ang. next but one) generacji, wliczając w to ogniwa ze stałym elektrolitem.

Nowa generacja baterii ma znaleźć zastosowanie w Neue Klasse / Nowej Klasie samochodów BMW, które powinny zadebiutować w połowie dekady. Neue Klasse oznacza szeroko pojętą nową architekturę elektryków – zarówno w płaszczyźnie sprzętowej, jak też software’owej – z ogniwami Li-ion o wyższej gęstości energii, które będą tańsze w produkcji. Wraz z najnowszą, 6. generacją zespołu napędowego eDrive, BMW chciałoby osiągnąć koszty produkcji i zasięgi aut elektrycznych „na poziomie nowoczesnych silników spalinowych”.

W 7. generacji eDrive mają pojawić się ogniwa ze stałym elektrolitem z gęstością energii, która „ma wzrosnąć dwucyfrowo w środkowym przedziale”, tj. o orientacyjne 30-60 procent. BMW nie zakłada, że będzie wtedy stosować wyłącznie baterie solid-state, obiecuje natomiast ogniwa ze stałym elektrolitem gotowe do masowej produkcji do końca dekady. Prezentacja technologii ma mieć miejsce „dobrze przed rokiem 2025” (źródło).

W nowych elektrykach BMW (m.in. BMW i4, BMW iX) stosowany jest zespół napędowy eDrive i ogniwa 5. generacji.

Zdjęcie otwierające: centrala BMW ucharakteryzowana na ogniwa cylindryczne (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: