Polski oddział Hyundaia podał ceny Hyundaia Ioniqa 5. Zanosi się na to, że elektryczny crossover będzie startował o około 10 tysięcy złotych niżej niż Tesla Model 3. Biorąc pod uwagę innowacyjność modelu, startowe kwoty brzmią nieźle i stanowią dobry prognostyk, gdy chodzi o ceny Kii EV6.

Hyundai Ioniq 5 – ceny i wersje w Polsce

Żeby nie przedłużać – oto wersje i ceny Ioniqa 5 w Polsce. Pogrubieniem wyróżniliśmy najtańsze warianty z danymi bateriami i napędami:

  • Hyundai Ioniq 5 „Smart” 58 kWh, 2WD, 125 kW / 170 KM – 189 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Smart” 73 kWh, 2WD, 160 kW / 218 KM – 203 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Executive” 58 kWh, 2WD, 125 kW / 170 KM – 209 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Executive” 73 kWh, 2WD, 160 kW / 218 KM – 223 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Executive” 58 kWh, 4WD, 173 kW / 235 KM – 225 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Executive” 73 kWh, 4WD, 224 kW / 305 KM – 239 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Platinum” 58 kWh, 2WD, 125 kW / 170 KM – 230 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Platinum” 73 kWh, 2WD, 160 kW / 218 KM – 244 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Platinum” 58 kWh, 4WD, 173 kW / 235 KM – 246 900 zł,
  • Hyundai Ioniq 5 „Platinum” 73 kWh, 4WD, 224 kWh / 305 KM – 260 900 zł.

Hyundai Ioniq 5 – wersje wyposażenia

Standardowe wyposażenie samochodu to pakiet asystentów unikania kolizji czołowych (FCA), wykrywania pieszych i rowerzystów, utrzymywania pasa ruchu (LKA), ostrzegania o ograniczeniach (ISLA) itp. Co ciekawe, wszystkie wersje posiadają ekran o przekątnej 12,3 cala z obsługujący system Bluelink, a więc pozwalający na zdalne zarządzanie samochodem z poziomu aplikacji.

Standardem jest też cyfrowe radio DAB, nawigacja fabryczna uwzględniająca aktualne dane o ruchu drogowym, Bluetooth z obsługą komend głosowych i 12,3-calowy wyświetlacz liczników. Na wyposażeniu jest także automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania i kamera cofania oraz porty USB w obu rzędach siedzeń.

Wersja Smart może mieć dodatkowo elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę. Nabywca może też zdecydować się na gniazdko w kabinie (V2L), elektrochromatyczne lusterko czy system podgrzewania baterii (ale z kontekstu wynika, że nie jest on standardem, źródło).

W wariancie Executive pojawiły się dodatkowe funkcje wspomagające jazdę (monitorowanie martwego pola, bezpieczne wysiadanie, unikania kolizji) oraz wyposażenie komfortowe:

  • skórzano-materiałowa tapicerka,
  • podgrzewane tylne fotele,
  • automatycznie wysuwane klamki,
  • przesuwaną konsolę,
  • dodatki stylistyczne.

Opcjonalnym elementem jest pompa ciepła, inteligentna klapa bagażnika, gniazdo do ładowania na zewnątrz (tj. adapter do niego), kamery 360 stopni czy system audio Bose.

W wariancie Platinum pojawiły się fotele Premium Relax z pamięcią, elektryczne sterowanie tylnych foteli oraz wyświetlacz projekcyjny (HUD). Opcje z wersji Executive – na przykład audio Bose czy pompa ciepła – oferowane są w standardzie, a w pakiecie opcji pojawił się dach panoramiczny i solarny z ogniwami fotowoltaicznymi.

W polskim oddziale Hyundaia dowiedzieliśmy się, że samochód można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze Ioniqa 5 będą dostarczane na początku przyszłego kwartału.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.5]