Nasz Czytelnik, Pan Konrad, postanowił naocznie przekonać się, jakie są rozmiary Hyundaia Ioniq 5 na tle innych samochodów elektrycznych, które ewentualnie mógłby brać pod uwagę podczas zakupu. Wyszły z tego bardzo fachowe wizualizacje, które mogą pomóc innym Czytelnikom – postanowiliśmy je tu pokazać.

Hyundai Ioniq 5 – wymiary i konkurencja

Hyundai mówi o swoim nowym samochodzie, że to crossover. W rzeczywistości auto ma kształt nadmuchanego hatchbacka, bez punktów odniesienia wskazujących na jego rozmiary przypomina wręcz Volkswagena Golfa. Europejska kategoryzacja ma z nim problem, bo przy wymiarach zewnętrznych początku segmentu D (długość: 4,635 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,605 m) ma rozstaw osi, którego nie powstydziłoby się auto spalinowe segmentu E (3 metry).

Przedstawione poniżej wizualizacje zostały wyrównane do przedniej osi. Paski pod samochodami pokazują rzeczywisty rozstaw osi aut. Wątek źródłowy znajduje się na Forum Samochody Elektryczne, zachęcamy do prowadzenia dyskusji właśnie tam.

Hyundai Ioniq 5 a Kia e-Niro

Na tle Kii e-Niro (4,375 m długości, 2,7 m rozstawu osi, 1,805 m szerokości, 1,56 m wysokości) od razu widać, że Ioniq 5 jest nieco dłuższy i szerszy, ale ma krótszy zwis z przodu. e-Niro jest wdziędznym materiałem do porównań, ponieważ jest to jedyny model w zestawieniu, który wykorzystuje uniwersalną spalinowo-elektryczną platformę. Dwa pozostałe samochody – Volkswagen ID.3 i Tesla Model 3 – to auta zaprojektowane od początku jako elektryki, a więc takie, których inżynierowie nie musieli pamiętać o dużej „komorze silnika”:

Warto pamiętać, że spalinowa platforma w e-Niro wymagała pewnych kompromisów. Żeby zachować sensowną ilość miejsca w kabinie producent zdecydował się na wypuszczenie baterii w dół. Niektóre zdjęcia prasowe zostały sprytnie zamaskowane cieniem pod pojazdem, ale wystającą baterię widać na filmach – zobacz np. w 1:26 czy 1:30:

Hyundai Ioniq 5 a Tesla Model 3

W porównaniu z Teslą Model 3 (długość: 4,694 m, wysokość: 1,443 m, szerokość: 1,933 m, rozstaw osi: 2,875 m) widać znacząco wyżej poprowadzoną linię dachu oraz większy rozstaw osi. Ten ostatni staje się symboliczny, jeśli weźmiemy pod uwagę, że maksymalna pojemność baterii obu samochodów jest zbliżona – czyli Tesla albo lepiej pakuje ogniwa, albo stosuje lepszą chemię (fakty mówią, że mogą być spełnione obydwa warunki:

Hyundai Ioniq 5 a VW ID.3

Efektów porównania Ioniqa 5 i Volkswagena ID.3 (długość: 4,262 m, szerokość: 1,809 m, wysokość: 1,552 m, rozstaw osi: 2,765 m) można się było spodziewać:

Volkswagen ID.3 jest po prostu mniejszy, bardziej zwarty, Ioniq 5 jest samochodem większym i bardziej rodzinnym. Gdyby jednak okazało się, że ceny obu modeli są w Polsce porównywalne – na co się zanosi – niemiecki model może mieć przed sobą naprawdę trudny czas.

Cena Hyundaia Ioniq 5 w Niemczech startuje od 41 900 euro dla wariantu z napędem na tył i baterią 58 kWh. W Polsce powinno to oznaczać poziom od około 170 tysięcy złotych. Dostępny będzie też wariant droższy, z większymi akumulatorami i napędem na obie osie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: