Na stronie Dacia.pl pojawiła się informacja o Dacii Spring Electric, samochodzie, co do którego Renault deklarowało, że będzie najtańszym autem elektrycznym na rynku. Cena za auto jest rzeczywiście zaskakująca, strona WWW informuje o kwocie od 48 900 złotych.

Aktualizacja 2021/03/11, godz. 14.27: po naszym pytaniu skontaktował się z nami Janusz Chodyła, attache prasowy Renault Polska. Przyznał, że widoczna na stronie cena to pomyłka [została, ponieważ jako szablon posłużyła strona Dustera? – red. www.elektrowoz.pl]. Jeden z naszych Czytelników zauważył oficjalne ceny Dacii Spring Electric we Francji i opublikował tę informację na Forum Samochody Elektryczne. Kwoty startują od 16 990 euro. Po uwzględnieniu stawek VAT i lekkim zaokrągleniu wychodzi nam startowa cena Dacii Spring Electric w Polsce – 79 900 złotych.

Zmodyfikowaliśmy tytuł. Poniżej znajduje się oryginalna wersja wpisu. Fragment o cenach należy uznać za nieaktualny. Tak jak sugerowaliśmy, kwoty są za dobre, żeby były prawdziwe 🙂

Najtańszy samochód elektryczny w Polsce? Cena Dacii Spring Electric jest za dobra, żeby była prawdziwa

Dacia Spring Electric to niewielkie auto segmentu A/A-SUV. Dotychczas takie pojazdy sprzedawano za ponad 70 (premiera Skody Citigo e iV), a docelowo 80-100 tysięcy złotych (Skoda Citigo e iV, VW e-Up, Smart EQ). I więcej. Jeśli więc kwota, która widoczna jest na stronie producenta – 48 900 złotych (źródło) – jest ostateczną ceną brutto bez jakichkolwiek dopłat, to mamy do czynienia z naprawdę tanim elektrykiem. Tańszym niż używane Renault Zoe:

Zastrzeżmy jednak, że polski oddział Renault informował, że pierwsza oferta Dacii Spring Electric będzie dotyczyła carsharingów. Może się zatem okazać, że 48 900 złotych to kwota netto za najbardziej surowy z modeli, więc cena brutto zaczynałaby się od ponad 60 tysięcy złotych. Ale to tylko spekulacje – zadaliśmy pytanie na ten temat w polskim oddziale Renault, czekamy na odpowiedź.

Dacia Spring Electric to niewielki miejski elektryk o długości 3,73 metra wyposażony w silnik o mocy 33 kW (45 KM) i dysponujący 125 Nm momentu obrotowego. Gniazdo szybkiego ładowania, CCS, nie jest elementem standardowego wyposażenia. Pojemność baterii samochodu to 26,8 kWh, choć warto dodać, że w pierwotnej prezentacji mówiono o 28,6 kWh. Trudno orzec, czy to pomyłka, czy przy okazji poznaliśmy pojemność użyteczną i całkowitą:

Producent deklaruje 225-230 jednostek WLTP zasięgu, czyli do około 190 kilometrów w trybie mieszanym. Jako że Dacia Spring Electric przeznaczona jest przede wszystkim do jazdy po mieście, przy dobrej pogodzie i normalnym ruchu spodziewajmy się ponad 200 kilometrów przy baterii rozładowanej do zera.

Auto ma trafić do oferty dla odbiorców indywidualnych jesienią 2021 roku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: informację mamy od Czytelnika, Pana Marcina. Dzięki!

Dacia Spring Electric między dwoma Renault Zoe

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 3.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: