Przez dwa lata Fisker odgrażał się, że jako pierwszy wprowadzi na rynek samochód z bateriami ze stałym elektrolitem. I… zrezygnował. Natomiast Rivian, producent elektrycznych vanów, pickupa oraz SUV-a, właśnie rozpoczął poszukiwania ludzi od ogniw solid-state.

Rivian i baterie solid-state

Jeden z Czytelników portalu Electrek zwrócił uwagę, że na stronie producenta pojawiły się ogłoszenia o pracę dla osób zajmujących się inżynierią produkcji ogniw ze stałym elektrolitem, w tym dla kierownika takiego zespołu. Miałby on współpracować z partnerami, by stworzyć linię produkcyjną ogniw solid-state i harmonogram ich wdrożenia.

Branża sądzi, że ogniwa ze stałym elektrolitem nie staną się popularne przed drugą połową dekady. Nawet firma QuantumScape, którą uważa się za jedną z najbardziej zaawansowanych w pracach nad elektrolitami nieciekłymi, mówi o możliwości masowej produkcji nie wcześniej niż w okolicy 2024 roku, ponieważ badania nad ogniwami nie zostały jeszcze zakończone.

Ruch Riviana wygląda zatem na wyprzedzający. Tesla zgarnęła z rynku jednego z liderów branży, gdy chodzi o analizę obrazów przez sztuczną inteligencję (urodzonego na Słowacji Andreja Karpathy’ego). Rivian prawdopodobnie chciałby mieć kompetentny zespół ds. ogniw solid-state, kiedy te wejdą do powszechnego użytku. I bez znaczenia jest, czy wprowadzi je QuantumScape, czy Solid Power, czy może bardziej tradycyjny producent.

Rivian stał się rozpoznawalny dzięki swojemu SUV-owi R1S i pickupowi R1T, ale firma skupia się obecnie na uruchomieniu masowej produkcji elektrycznych vanów dla Amazona.

Zdjęcie otwierające: fabryka Riviana w Illinois (Stany Zjednoczone) (c) Rivian

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]