Audi powiększa baterie w hybrydach plug-in – Q5 TFSIe, A6 TFSIe i A7 TFSIe – do 17,9 kWh pojemności całkowitej, czyli 14,4 kWh pojemności użytecznej. Wszystko dlatego, że od 2022 roku warunkiem uzyskania dopłaty do hybrydy jest ponad 60 jednostek WLTP zasięgu w trybie czysto elektrycznym.

Większe zasięgi od połowy 2021 roku, kolejny przyrost od połowy 2024 roku

Od 2022 roku nabywca hybrydy plug-in w Niemczech nie będzie upoważniony do uzyskania federalnego dofinansowania, jeśli jego samochód nie pokona w trybie elektrycznym ponad 60 jednostek WLTP, czyli około 51 kilometrów teoretycznie przy rozładowaniu baterii do zera i około 46 kilometrów realnie przed momentem załączenia się silnika spalinowego.

W 2025 roku wartość graniczna zostanie ponownie podniesiona, tym razem do ponad 80 jednostek WLTP, czyli odpowiednio 68 i 62 kilometrów realnie. Producenci już dziś przygotowują się do nowych zasad, co widać po gamie Audi (ale też w Mercedesie – o tym później).

Nowe Audi Q5, A6 i A7 TFSIe otrzymały baterię powiększoną do 14,4 (17,9) kWh, która powinna pozwalać na pokonanie w trybie elektrycznym do 73 jednostek WLTP (62 km / 100 proc., 56 km realnie). Producent nie zdecydował się na zastosowanie portu szybkiego ładowania, ale zwiększył moc wbudowanej ładowarki do 7,4 kW (zapewne nadal 1-f). Przy gniazdku 230 V / 32 A auta mają ładować się do pełna w 2,5 godziny (źródło).

Przy bardziej popularnych w Polsce gniazdkach 230 V / 16 A będzie to około 5 godzin.

Producent chwali się, że mimo zwiększenia pojemności baterii udało się utrzymać jej dotychczasowe rozmiary. Samochody w wersjach 50 TFSIe oferują pojemność bagażnika wynoszącą 405 (A6 Avant/kombi) i 465 (Q5) litrów. Wyposażone są w doładowane silniki spalinowe 2.0 TFSI i silniki elektryczne o mocy 105 kW (143 KM), co daje w sumie 220 kW (299 KM) na poziomie całego zespołu napędowego.

Warianty Q5 / A6 / A7 55 TFSIe są mocniejsze, oferują 270 kW (367 KM) na poziomie zespołu napędowego. Producent nie tłumaczy, skąd wzięła się różnica, możliwe są więc obydwa wyjaśnienia: mocniej doładowany silnik spalinowy lub silnik elektryczny rozkręcający się do wyższych obrotów.

Zdjęcie otwierające: Audi Q5 Sportback TFSIe; zdjęcia poniżej: Audi A6, A7 i Q5 Sportback TFSIe (c) Audi

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]