Dziś, w czwartek, 18 lutego 2021 roku, miała miejsce premiera odświeżonego Nissana Qashqaia. Z naszego punktu widzenia najciekawsza informacja jest taka, że Nissan Qashqai e-Power – wersja będąca hybrydą szeregową – trafi do sprzedaży w Europie w 2022 roku. Wcześniej oferowany będzie wariant pseudohybrydowy (mHEV). Innych opcji silnikowych nie będzie.

Nowy Nissan Qashqai e-Power – wszystko, co wiemy

…a wiemy wszystko 🙂 Otóż wariant e-Power to klasyczna hybryda szeregowa, w której silnik spalinowy ładuje baterię i nie może napędzać kół. Silnik elektryczny napędza koła wykorzystując energię zgromadzoną w niewielkiej baterii (~1-2 kWh, brak możliwości ładowania z zewnątrz) oraz generowaną na bieżąco przez silnik spalinowy. Z punktu widzenia użytkownika najważniejsze jest to, że silnik elektryczny przy kołach jest duży, więc dynamika modelu e-Power przypomina dynamikę auta elektrycznego i ograniczona jest jedynie… mocą silnika spalinowego:

Silnik spalinowy Nissana Qashqaia e-Power ma pojemność 1,5 litra (w Japonii: 1,2 litra), zmienny stopień sprężania i moc 113 kW (154 KM), więc przy rozładowanej baterii taka będzie maksymalna moc przekazywana do silnika elektrycznego. Silnik elektryczny oferuje do 138 kW (188 KM) mocy, więc do wykorzystania pełni jego możliwości konieczna będzie praca silnika spalinowego oraz baterii.

A jak wygląda działanie takiego układu w praktyce? Płynące z rynku japońskiego dane sugerują, że przy niskich szybkościach układ hybrydy szeregowej e-Power osiąga spalanie zbliżone do spalania starej hybrydy (HEV) Toyoty. Wraz ze wzrostem szybkości do prędkości autostradowych i wyższych, spalanie rośnie szybciej. Plusem jest natomiast dynamika jazdy e-Power, która jest lepsza niż przy klasycznej hybrydzie, a to za sprawą mocnego silnika elektrycznego.

Nissan chwali się, że silnik spalinowy funkcjonuje z niższą szybkością obrotową niż w starych hybrydach i został wyciszony.

Nissan Qashqai to ważny model w gamie japońskiego producenta, który w Polsce generuje ponad połowę rynku. Mimo tego – a może dlatego? – nie zdecydowano się na wprowadzenie go w wariancie hybrydowym plug-in i elektrycznym. Samochód będzie dostarczany od lata 2021 roku, początkowo w wersji Premiere Edition dostępnej wyłącznie jako pseudohybryda (mHEV).

Oto komunikat prasowy związany z premierą:

I garść zdjęć nowego modelu, bez wersji e-Power:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: osoby zainteresowane wszystkimi zdjęciami z pakietu prasowego mogą je pobrać TUTAJ (ponad 1 GB).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: