Znane są już ceny Audi e-tron GT w najtańszej dostępnej obecnie wersji nie-RS. Młodszy brat Porsche Taycan będzie oferowany w Niemczech od 99 800 euro, co w Polsce odpowiada kwocie 442 900 złotych. To więcej niż wynosi startowa cena Audi e-tron S Sportback, a więc modelu wyposażonego w trzy silniki (1+1/1).

Cenę Audi e-tron GT w złotówkach wyliczyliśmy na podstawie rynku niemieckiego. Finalna może być inna.

Najtańsze Audi e-tron GT droższe niż spalinowe Audi A8 i S7 Sportback. I szybsze

Kwota za podstawowy wariant elektryka jest niebagatelna, jeśli weźmiemy pod uwagę, że samochód wypada drożej niż bazowe wersje topowych limuzyn: A8 i S7 Sportback. Ale pod względem osiągów nawet S7 Sportback zostaje z tyłu: oferuje 257 kW (349 KM) mocy, 700 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 sekundy. Tymczasem bazowe Audi e-tron GT – nie wersja RS – ma 350 kW (476 KM) mocy i przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy.

W trybie boost (doładowania) osiągniemy przez krótki czas nawet 390 kW (530 KM).

Jako ciekawostkę warto dodać, że Audi e-tron GT ma dwubiegową przekładnię oraz że przy normalnej jeździe porusza się na drugim biegu. Przenosi on niższą moc na koła, ale pozwala na lepsze zasięgi na baterii i wyższą szybkość maksymalną. Kiedy jednak kierowca zechce agresywnie przyspieszyć, e-tron GT zrzuca na „jedynkę”, co pozwala na osiągnięcie na kołach maksymalnego momentu obrotowego.

Kierowcy Taycanów twierdzą, że zmianę biegu przy mocnym przyspieszaniu odczuwa się jak delikatny klaps w …

Audi e-tron GT: pojemność bagażnika i zasięg

Wróćmy jednak do porównań z Audi S7 Sportback: jak na GT, pojemność bagażnika Audi e-tron GT jest znośna. Z tyłu mamy 405 litrów, z przodu – 85. S7 zaoferuje nam 525 litrów przestrzeni, Porsche Taycan 366+81 litrów.

W porównaniu do samochodu spalinowego największym minusem będzie oczywiście zasięg. Audi celuje w 488 jednostek WLTP, co przekłada się na 417 kilometrów realnie w trybie mieszanym z 85 (93,4) kWh baterii. Plusem natomiast jest możliwość ładowania z mocą do 270 kW na ultraszybkich ładowarkach (np. Ionity), co powinno pozwalać na uzupełnienie baterii do 80 procent w około 20 minut.

Port szybkiego ładowania prądem stałym (DC) znajduje się po stronie prawej. Natomiast po stronie kierowcy znajdziemy gniazdo Typu 2, dzięki któremu podczas ładowania prądem przemiennym (AC) osiągniemy dziś do 11 kW. Docelowo ma być dostępna opcja ładowania z mocą do 22 kW.

Audi nie wspomina na razie o wariancie z mniejszą baterią czy z napędem na tył, które w Porsche są już dostępne. Producent chce zacząć zbierać zamówienia wiosną, a z dostawami ruszyć latem 2021 roku. Jak informuje KfZ-Betrieb, Audi nastawia się na mniej niż 10 tysięcy sztuk aut rocznie, z czego około połowa powinna trafić na rynek amerykański.

Wnętrze Audi e-tron GT z wykończeniem w drewnie. Wersja RS ma wstawki karbonowe (c) Audi

Kompletna prezentacja modelu, bez komentarza i podkładu muzycznego:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]