Nissan podsumował rok 2020 w Polsce. Podano wyniki sprzedaży Nissana Leafa i e-NV200 w naszym kraju, ujawniono również, że jeszcze w tym roku wystartuje Nissan Charge, czyli program rozliczania ładowań u różnych operatorów w ramach jednego konta – coś jak Volkswagen We Charge czy KiaCharge.

Nissan Polska – co będzie w 2021, co było w 2020

Nissan Charge, Nissan Ariya

Zacznijmy od programu Nissan Charge: zostanie on uruchomiony już w II kwartale 2021 roku. Jak poinformowała nas Dorota Pajączkowska, Communication Manager Nissan Sales CEE, w pierwszym rzucie dostępne będą urządzenia sieci GreenWay Polska, EV+ oraz Revnet, ale firma pracuje nad poszerzeniem oferty.

Nissan Charge będzie działał w Polsce i poza nią, będzie dostępny dla każdego posiadacza elektrycznego Nissana, który zdecyduje się zarejestrować w programie.

Jeśli chodzi o Nissana Ariyę [czyt. ariję], jego premierę rynkową zaplanowano na II połowę 2021 roku. Ceny samochodu nie ujawniono, w Japonii auto ma startować od 5 milionów jenów, więc w Polsce kosztowałoby od 230-240 tysięcy złotych.

Nissan Qashqai e-Power – nieładowana z gniazdka hybryda szeregowa, tj. bez fizycznego połączenia silnika spalinowego z kołami, ale też bez gniazdka ładowania – zostanie wprowadzony do oferty w roku 2022. Nie udało nam się uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy Nissan planuje jakąkolwiek hybrydę plug-in, wiemy tylko, że nowy Qashqai nie będzie oferowany z takim napędem.

Wyniki sprzedaży w roku 2020 i hot-spot WiFi w nowych modelach

Sprzedaż Nissana Leafa i Nissana e-NV200 w Polsce wyniosła w minionym roku odpowiednio 491 i 80 egzemplarzy, samochody elektryczne stanowiły w Nissanie 6,1 procent wszystkich sprzedanych aut, sam Qashqai wygenerował ponad 50 procent wolumenu sprzedaży:

Model20192020
Nissan e-NV2003480
Nissan Leaf225491
SUMA259571

Jedną z nowinek wprowadzonych w Nissanie Leafie (2021), w tym w Leafie 10, jest pokładowy hot-spot WiFi. Trzeba wszak pamiętać, że teraz, na początku lutego, funkcja jest jeszcze nieaktywna. Dowiedzieliśmy się, że firma „pracuje obecnie z dostawcą usług telekomunikacyjnych, aby móc wprowadzić tę opcję w II połowie roku”.

Ładowarki V2H

Z technologicznego punktu widzenia najciekawszym elementem wystąpienia była opowieść o dwukierunkowych ładowarkach, które pojawią się w polskiej ofercie. Dzięki nim Nissan Leaf może być zarówno ładowany z sieci, jak też oddawać energię gospodarstwu domowemu albo funkcjonować w roli magazynu energii (V2H).

Niestety, usłyszeliśmy, że „proces certyfikacji i wyboru urządzenia w odpowiedniej cenie jest dość długi”, ale plan jest taki, żeby urządzenia trafiły do oferty do końca 2021 roku.

Zdjęcie otwierające: kadr z konferencji online z podsumowaniem wyników (c) Nissan

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]