Nissan podsumował rok 2020 w Polsce. Podano wyniki sprzedaży Nissana Leafa i e-NV200 w naszym kraju, ujawniono również, że jeszcze w tym roku wystartuje Nissan Charge, czyli program rozliczania ładowań u różnych operatorów w ramach jednego konta – coś jak Volkswagen We Charge czy KiaCharge.
Nissan Polska – co będzie w 2021, co było w 2020
Spis treści
Nissan Charge, Nissan Ariya
Zacznijmy od programu Nissan Charge: zostanie on uruchomiony już w II kwartale 2021 roku. Jak poinformowała nas Dorota Pajączkowska, Communication Manager Nissan Sales CEE, w pierwszym rzucie dostępne będą urządzenia sieci GreenWay Polska, EV+ oraz Revnet, ale firma pracuje nad poszerzeniem oferty.
Nissan Charge będzie działał w Polsce i poza nią, będzie dostępny dla każdego posiadacza elektrycznego Nissana, który zdecyduje się zarejestrować w programie.
Jeśli chodzi o Nissana Ariyę [czyt. ariję], jego premierę rynkową zaplanowano na II połowę 2021 roku. Ceny samochodu nie ujawniono, w Japonii auto ma startować od 5 milionów jenów, więc w Polsce kosztowałoby od 230-240 tysięcy złotych.
Nissan Qashqai e-Power – nieładowana z gniazdka hybryda szeregowa, tj. bez fizycznego połączenia silnika spalinowego z kołami, ale też bez gniazdka ładowania – zostanie wprowadzony do oferty w roku 2022. Nie udało nam się uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy Nissan planuje jakąkolwiek hybrydę plug-in, wiemy tylko, że nowy Qashqai nie będzie oferowany z takim napędem.
Wyniki sprzedaży w roku 2020 i hot-spot WiFi w nowych modelach
Sprzedaż Nissana Leafa i Nissana e-NV200 w Polsce wyniosła w minionym roku odpowiednio 491 i 80 egzemplarzy, samochody elektryczne stanowiły w Nissanie 6,1 procent wszystkich sprzedanych aut, sam Qashqai wygenerował ponad 50 procent wolumenu sprzedaży:
Model | 2019 | 2020 |
---|---|---|
Nissan e-NV200 | 34 | 80 |
Nissan Leaf | 225 | 491 |
SUMA | 259 | 571 |
Jedną z nowinek wprowadzonych w Nissanie Leafie (2021), w tym w Leafie 10, jest pokładowy hot-spot WiFi. Trzeba wszak pamiętać, że teraz, na początku lutego, funkcja jest jeszcze nieaktywna. Dowiedzieliśmy się, że firma „pracuje obecnie z dostawcą usług telekomunikacyjnych, aby móc wprowadzić tę opcję w II połowie roku”.
Ładowarki V2H
Z technologicznego punktu widzenia najciekawszym elementem wystąpienia była opowieść o dwukierunkowych ładowarkach, które pojawią się w polskiej ofercie. Dzięki nim Nissan Leaf może być zarówno ładowany z sieci, jak też oddawać energię gospodarstwu domowemu albo funkcjonować w roli magazynu energii (V2H).
Niestety, usłyszeliśmy, że „proces certyfikacji i wyboru urządzenia w odpowiedniej cenie jest dość długi”, ale plan jest taki, żeby urządzenia trafiły do oferty do końca 2021 roku.
Zdjęcie otwierające: kadr z konferencji online z podsumowaniem wyników (c) Nissan
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: