Dopłaty do samochodów elektrycznych zrobiły na naszym rynku mnóstwo dobrego. Nagle okazało się, że ceny aut elektrycznych mogą zjechać do poziomu 125 tysięcy złotych, że Nissanowi, Maździe, Hyundaiowi zależy na walce o polskiego klienta. Gdy dopłaty zniknęły, ceny powędrowały do góry. Na przykład w tym przypadku:

Ceny: Hyundai Kona Electric (2020) 39,2 kWh w promocji za 150 400 złotych, 64 kWh od 174 400 zł

W lipcu 2020 roku z radością ogłaszaliśmy, że polski oddział Hyundaia wprowadził na rynek modele skrojone „pod dopłaty” i kosztujące poniżej nieprzekraczalnego progu 125 000 złotych. Przed Hyundaiem na podobną ofertę zdecydowały się inne firmy, a liderem rabatowania był chyba Nissan, który z Leafem 37 (40) kWh zjechał poniżej poziomu cen aut segmentu B.

Gdy program dopłat wygasł, skończyła się walka o klienta. W ofercie „promocyjnej” obejmującej modele z rocznika (2020) możemy kupić Hyundaia Kona Electric za następujące kwoty (uwzględniają rabat):

  • Hyundai Kona Electric 39,2 kWh, wersja Style – 150 400 zł,
  • Hyundai Kona Electric 39,2 kWh, wersja Premium – 164 000 zł,
  • Hyundai Kona Electric 64 kWh, wersja Style (fabryka w Czechach) – 174 400 zł
  • Hyundai Kona Electric 64 kWh, wersja Premium – 188 000 zł,
  • Hyundai Kona Electric 64 kWh, wersja Platinum ˜– 208 100 zł (!).

Jeśli zatem ktoś zdecydował się na zakup wariantu ówczesnego Style i dodatkowo złożył wniosek o dopłatę, mógł zaoszczędzić około 44 tysięcy złotych w stosunku do obecnej oferty. Nawet gdy nie starał się o dopłatę lub jej nie otrzymał, oszczędzał ponad 25 tysięcy złotych. Teraz już nie oszczędzi:

Hyundai Kona Electric (2021) – cena od 155 900 zł dla 39,2 kWh

Żeby ocenić siłę „promocji”, warto zestawić kwoty z cennika dla rocznika (2020) z kwotami dla modelu (2021), po faceliftingu. Nowsze samochody mają ten sam zespół bateryjno-napędowy, lekko odświeżoną karoserię i wnętrze oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

W Polsce dostępne będą one za:

  • Hyundai Kona Electric (2021) 39,2 kWh, 305 jedn. WLTP, wersja Style – od 155 900 złotych,
  • Hyundai Kona Electric (2021) 39,2 kWh, wersja Premium – od 165 900 złotych,
  • Hyundai Kona Electric (2021) 64 kWh, 484 jedn. WLTP, wersja Platinum – od 201 900 złotych.

Przy wersji Style warto pamiętać, że jest ona w standardzie wyposażona w ekran środkowy o przekątnej 8 cali, nie współpracuje więc z systemem Bluelink i nie daje możliwości zdalnego zarządzania samochodem. Wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala dostępny jest dopiero w wariancie Premium (wraz systemem nagłośnienia Krell oraz podgrzewaną kierownicą i fotelami), a HUD, wentylowane fotele i pompa ciepła w standardzie montowane są dopiero w wersji Platinum.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]