DS, marka należąca do koncernu Stellantis (dawniej: Grupa PSA), zaprezentowała nową hybrydę plug-in segmentu C: DS4 / DS 4 E-Tense. Auto będzie produkowane w zakładach Opla w Ruesselsheim w Niemczech, zwiastuje więc nam, czego powinniśmy się spodziewać na przykład po Oplu Astra Plug-in Hybrid.
DS 4 E-Tense – ładny, ciekawy, nie za późno?
DS 4 to nowy model dostępny w trzech wariantach: osobowym, Cross (crossover) i Performance. Zdecydowanie najatrakcyjniejsze wizualnie w gamie DS auto należy do segmentu C i będzie konkurować z Audi A3 TFSIe oraz Mercedesem A 250e. Ceny DS 4 nie ujawniono tłumacząc się koniecznością oceny rynku, co oznacza, że czeka nas jeszcze co najmniej jeden komunikat prasowy w tej sprawie. Wiadomo tylko, że ma być taniej niż w przypadku DS 7 – ten w wersji E-Tense startuje w Polsce od 229 900 złotych.
Samochód wygląda tak:
DS 4 E-Tense powstaje na platformie EMP2 charakterystycznej dla większych aut Grupy PSA/Stellantis, więc zwiastuje, czego powinniśmy się spodziewać po Astrze Plug-in Hybrid. Najwyraźniej w tym segmencie maksimum możliwości to dwa silniki (spalinowy + elektryczny) napędzające przednie koła i dysponujące w sumie mocą wynoszącą 165 kW/225 KM (132 kW + 81 kW).
Z tyłu miejsca na silnik nie ma ze względu na obecność baterii (na ilustracji poniżej po lewej stronie), dlatego nie zanosi się na hybrydę plug-in w wersji AWD:
Zasięg modelu w trybie czysto elektrycznym wynosi około 50 jednostek WLTP, co przełoży się na maksymalnie 43 kilometry w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].
DS 4 nie zostanie wprowadzony na rynek w wersji bez silnika spalinowego (BEV), czyli Grupa PSA nie chce na razie przystępować do walki z Volkswagenem ID.3 lub nie ma ku temu odpowiedniej platformy. Jedynym należącym do koncernu elektrykiem w segmencie C jest dziś Citroen e-C4 zbudowany z wykorzystaniem mniejszej platformy eCMP.
Nowy model wyposażony jest w matrycowe reflektory LED oraz ekran przezierny (HUD) o przekątnej 21 cali wyświetlający obraz w odległości 4 metrów od oka kierowcy. Dzięki mechanizmowi DS Active Scan Suspension, auto ma wykrywać nierówności na jezdni i dostosowywać do nich zawieszenie. Noktowizor umożliwi podgląd w nocy (DS Night Vision), samochód zostanie też wyposażony w system jazdy autonomicznej 2. poziomu (SAE Level 2).
We wnętrzu ma się pojawić ręcznie przeszywana skóra w tonacji ciemnej, jasnej lub mieszanej (Performance) oraz nowy system multimedialny:
DS 4 E-Tense można już obejrzeć na stronach DS TUTAJ. Sprzedaż auta ma wystartować pod koniec 2021 roku.
Zdjęcie otwierające: DS 4 E-Tense (c) DS Automobiles