W 1991 roku BMW zaprezentowało praprzodka BMW i3: BMW E1. Elektryczne BMW już wtedy osiągało 120 kilometrów na godzinę (km/h) i było w stanie przejechać do 200 kilometrów na jednym ładowaniu!

Samochody elektryczne XX wieku – nie było tak źle, jak nam się wydaje

BMW E1 był wielkości współczesnego BMW i3. To czteroosobowe auto zostało wykonane w dużej mierze z aluminium i tworzyw sztucznych, żeby obniżyć ogólną wagę auta dociążanego przez ogniwa elektryczne.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nie wiadomo, jakie baterie miał samochód – można się spodziewać, że były to ogniwa niklowo-wodorkowe (NiMH), czyli dalecy kuzyni dzisiejszych ogniw litowo-jonowych (Li-ion).

> Jaki samochód elektryczny WARTO KUPIĆ? Które samochody elektryczne 2017 są godne uwagi?

Prace nad autem ostatecznie zarzucono. Po prototypie widać jednak, że współcześni konstruktorzy MiniE i BMW i3 czerpali z tamtych doświadczeń pełnymi garściami. Wystarczy zwrócić uwagę, jak bardzo rozbudowana w pionie jest kabina oraz jak wąskie są przednie opony – samochód pod tym względem mocno przypomina obecne i3.

Elektryczne BMW na Facebooku – SPRAWDŹ TERAZ:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: