Hyundai IONIQ Electric to jedna z największych rynkowych efemeryd w segmencie aut elektrycznych. Teoretycznie samochód jest dostępny i można go kupić, w praktyce będziemy mieli szczęście, jeśli poczekamy na niego tylko 9 miesięcy. Dlatego firma postanowiła zwiększyć produkcję – i… chyba się udało!
Ile trzeba czekać na Hyundaia IONIQ? Za długo
O ile hybrydowy IONIQ (nie plug-in) jest dostępny niemal od ręki, o tyle na wersję Electric (bez silnika spalinowego) czeka się od kilku do kilkunastu miesięcy. Hyundai ponoć nie nadążał z produkcją. Tymczasem samochód cieszył się sporym zainteresowaniem klientów, ponieważ jest najoszczędniejszy w klasie, jest większy od Leafa, ma większe zasięgi, a mimo to kosztuje podobnie:
Zasięg IONIQ Electric (strzałka) na tle konkurencji segmentu C według procedury EPA. Kolory: ceglastoczerwony – Nissan Leaf, jasnoniebieski – Ford Focus, zielony – Citroen, czarny – VW, szary (srebrny) – Mercedes, pomarańczowy – CODA, fioletowy – Honda, niebieski – BMW, jasnozielony – Mini, biały – prototypy i auta nieistniejące różnych marek, żółty – BYD. (c) www.elektrowoz.pl
Na szczęście problem powoli się rozwiązuje. Choć w sierpniu wyprodukowano zaledwie 1 169 samochodów, z czego 959 na lokalny, koreański rynek i 210 na eksport, to już we wrześniu z taśmy zjechało dwa razy tyle aut: 2 355 egzemplarzy (846 + 1 509).
To nie koniec: Hyundai planuje dalsze rozszerzenie produkcji. Chce osiągnąć miesięcznie 4 000 sztuk. Co jednak najciekawsze, Hyundai nie spodziewał się, że wersja elektryczna będzie cieszyła się aż tak wielkim zainteresowaniem: w Korei Południowej sprzedaje się więcej samochodów elektrycznych niż hybryd. Na rynkach światowych hybrydy dominują, ale trzeba wziąć pod uwagę, że są o wiele bardziej dostępne niż wersje elektryczne.
Z kolei hybryd plug-in praktycznie nikt nie chce – widać to w raporcie firmy:
Liczba sprzedanych samochodów Hyundai IONIQ Hybrid (AE HEV), Plug-in Hybrid (AE PHEV) i Electric (AE EV). Na rynku krajowym (domestic) największym zainteresowaniem cieszy się wersja elektryczna, na rynkach światowych (export) na razie dominuje klasyczna hybryda. (c) Hyundai
> EKOJAZDA! Najmniejsze zużycie energii w pojeździe elektrycznym: 1,6 kWh na 100 km!
|REKLAMA|
|/REKLAMA|