Interesujący komunikat Volvo. W informacji o zwiększających się mocach produkcyjnych fabryki w Gandawie (Belgia) „mimochodem” wspomniano, że zakłady przygotowują się do wytwarzania drugiego czysto elektrycznego modelu Volvo obok Volvo XC40 Recharge. Jakiego? Dobre pytanie!

Kolejne elektryczne Volvo już wkrótce w Europie

Volvo pochwaliło się, że udział wszystkich modeli Recharge – w tym głównie hybryd plug-in i jednego elektryka, XC40 P8 – wyniósł w Europie 29 procent, co jest świetnym wynikiem jak na tradycyjnego producenta. Firma ujawniła również, że globalnie w 2020 roku sprzedała 661 713 samochodów, dlatego podtrzymujemy naszą opinię, że jest dobrym benchmarkiem (materiałem porównawczym) dla Tesli, która w 2020 roku dostarczyła 0,5 miliona samochodów.

Jednak najciekawsza informacja pojawiła się w komunikacie poświęconym fabryce w Gandawie. Otóż do 2022 roku ma ona być w stanie wytwarzać trzy razy więcej samochodów elektrycznych niż obecnie, a już teraz przygotowuje się ona do produkcji drugiego elektrycznego Volvo na platformie CMA (ang. Compact Modular Architecture, pol. Zwarta Architektura Modułowa). Linie montażowe ruszą „później, jeszcze w tym roku” (źródło).

Drugie elektryczne Volvo – wariacja XC40 czy Polestara 2?

Na platformie CMA powstają dziś Volvo XC40, Polestar 2, Lynk & Co od 01 do 06 oraz dwa modele Geely. Płyta podłogowa została zaprojektowana do aut górnej części segmentu B oraz segmentu C/C-SUV. Skoro z Gandawy wyjeżdża już elektryczne XC40 będące bliskim krewniakiem Polestara 2, wnioskujemy, że drugim elektrykiem może być Volvo XC40 w nadwoziu Coupe/Sportback, które mogłoby nosić nazwę Volvo XC50. Możliwy jest też nie-crossover, samochód osobowy oznaczony jako Volvo C40, czy tam S40 lub V50.

Od pewnego czasu krążą również plotki o elektrycznym Volvo mniejszym niż XC40, ale ma ono powstawać na platformie SEA, a więc nie CMA. Słychać też głosy o elektrycznym Volvo XC90/XC100 – ale ten model z kolei budowany jest na płycie podłogowej SPA przeznaczonej do większych aut.

Zdjęcie otwierające: linia montażowa baterii Volvo w fabryce w Gandawie (c) Volvo

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]