Samochody elektryczne są z reguły bardziej interaktywne niż modele spalinowe: umożliwiają zdalne zarządzanie klimatyzacją, uruchamianie ładowania itd. Należy jednak pamiętać, że wbudowana elektronika zasilana jest z akumulatora 12 V. Zimą warto go doładowywać, nawet w zupełnie nowych autach – oto, jak to zrobić w Mercedesie EQC.
Jak naładować akumulator 12 V w Mercedesie EQC
O niskim napięciu akumulatora 12 V będzie nas ostrzegać aplikacja mobilna. Napięcie poniżej 11 V powinno nas zmusić do działania, tj. do przejażdżki albo podpięcia akumulatora do ładowarki, w przeciwnym razie auto może zostać unieruchomione, jak to się przydarzyło naszemu Czytelnikowi.
W Mercedesie EQC końcówki elektrod akumulatora zostały wyprowadzone pod maskę, znajdziemy je w przestrzeni przed pasażerem. Plus znajduje się bliżej przedniej szyby, ukryto go pod czerwoną przesuwalną klapką. Minus został przesunięty w stronę przodu. Wystarczy dowolna ładowarka mikroprocesorowa podłączona na kilka godzin. Nie polecamy urządzeń z serii Bosch Cx.
O ładowaniu akumulatora w elektrykach warto pamiętać szczególnie wtedy, gdy samochód nie jest zbyt często używany. Podczas jazdy o jego dobrą kondycję dba przetwornica pobierająca energię z baterii trakcyjnej, ale podczas postoju niektóre modele o nim „zapominają” i nie zawsze komunikują jego bliski kres.
Nie dotyczy to m.in. aut koncernu Hyundai-Kia, choć w nich też wystarczy niedomknięta klapa bagażnika i kilkanaście godzin postoju, by lampki doświetlające przestrzeń bagażową rozładowały akumulator 12 V do cna (zobacz TUTAJ).
> Kia e-Niro jest odłączona, a mimo to miga jedna z niebieskich diod ładowania? Tłumaczymy