Portal Automotive News Europe dowiedział się, że w Volkswagenie trwają prace nad małym samochodem elektrycznym na platformie MEB. Ma on być mniejszy niż Volkswagen ID.3 (segment C) i zastąpi VW Up (segment A) oraz prawdopodobnie spalinowego VW Polo (segment B).

Mały elektryk Volkswagena najwcześniej w 2023 roku

O samochodach elektrycznych mniejszych od VW ID.3 słyszeliśmy już parokrotnie. Wiadomo, że zarezerwowano dla nich oznaczenia ID.1 oraz ID.2, przy czym istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że VW ID.2 będzie większym crossoverem (porównaj: ID.3 i ID.4). Podobne informacje przynosi Automotive News (źródło).

Portal utrzymuje, że w Volkswagenie powstała grupa zajmująca się projektem małego elektryka wielkości Volkswagena Polo wykorzystującym jako bazę platformę MEB. W baterii samochodu mają zostać zastosowane tańsze ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe, żeby obniżyć koszty jego produkcji. Pojemność akumulatora ma być zbliżona do tej w e-Golfie (35,8 kWh). Biorąc pod uwagę gęstości obecnych ogniw LiFePO4 łatwo wyliczymy, że aktualna górna granica pojemności to okolice 42-45 kWh.

Samochód ma trafić do sprzedaży najwcześniej w 2023 roku i powinien zastąpić Volkswagena Upa, a może też Volkswagena Polo. Jego cena ma startować w okolicy 20 tysięcy euro, czyli równowartości 90 tysięcy złotych. Dla porównania: Volkswagen ID.3 kosztuje co najmniej 156 tysięcy złotych (patrz: ceny VW ID.3), choć w przyszłości ma się pojawić wersja Pure „tańsza niż 130 tysięcy złotych”.

> Tani Volkswagen ID.3 trafia do oferty w Niemczech. Bateria 58 kWh, cena to równowartość 110,7 tys. złotych

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: wzmianka o „zastępowaniu” jest ciekawa. Jeśli się sprawdzi, z oferty Volkswagena zniknęłyby najtańsze samochody, które w Polsce kosztują 53-70 tysięcy złotych. Najtańszym modelem stałby się Volkswagen T-Cross (B-SUV) i jego elektryczny odpowiednik oznaczony zapewne jako Volkswagen ID.2.

Dodajmy, że portal Electrek porównuje samochód Volkswagena z tanią Teslą, ale należy uznać to za pomyłkę. Wiele wskazuje na to, że tania Tesla będzie hatchbackiem segmentu C, czyli autem większym niż opisywany Volkswagen.

Zdjęcie otwierające: Volkswagen Polo „United” (c) Volkswagen

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: