Na stronach Euro NCAP pojawiły się testy zderzeniowe Volkswagena ID.3. Samochód zdobył 5 gwiazdek na 5 możliwych oraz 87 procent w kwestii ochrony dorosłych. Przy uderzeniu bokiem w słup deformacji uległy głównie drzwi – sporą część energii musiał przyjąć na siebie pojemnik z baterią.

Volkswagen ID.3 w Euro NCAP

Nowy elektryk Volkswagena na 87 i 89 procent zaliczył testy bezpieczeństwa kierowcy / pasażera oraz dzieci. Świetnie (88 procent) poradziły sobie również systemy wspomagania kierowcy (ADAS) – ich słabą stroną jest jedynie monitorowanie tyłu auta. VW ID.3 najsłabiej wypadł w dziedzinie ochrony pieszych, gdzie przyznano mu 71 procent.

Dla porównania: Volkswagen Golf (2019) osiągnął odpowiednio 95 / 89 / 78 / 76 procent, a Tesla Model 3 – samochód o segment większy i uznawany za wzór – 96 / 86 / 94 / 74 procent. Trzeba jednak pamiętać, że wyniki procentowe z różnych lat mogą nie być porównywalne ze względu na rozszerzającą się bazę testów.

Badanym modelem był Volkswagen ID.3 Pro, czyli reprezentant całej gamy aut z bateriami 58 (62) i 77 (82) kWh, w tym także edycji 1st. Niewykluczone, że wariant z baterią 45 (48) kWh, Pure,zostanie sprawdzony oddzielnie.

Oto nagranie z testów zderzeniowych i podsumowanie eksperymentu:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: