Podczas zorganizowanego przez Renault okrągłego stołu na temat CMF-EV poznaliśmy kilka szczegółów na temat nowej platformy aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. To o tyle istotne, że będzie ona stosowana zarówno w Renault MeganE / Megan-e, jak i w Nissanie Ariya oraz przyszłych elektrykach obu firm.

Platforma CMF-EV – czego się dowiedzieliśmy

Oto informacje, które udało nam się uzyskać:

  • platforma została zaprojektowana z myślą o segmencie C/C-SUV, ale obsłuży też małe auta modelu D/D-SUV,
  • platforma oferuje trzy pojemności baterii: 40, 60 i 87 kWh, zależą od rozstawu osi; nie otrzymaliśmy odpowiedzi, czy są to pojemności całkowite, czy użyteczne – raczej te drugie,
  • ogniwa Li-ion są dostarczane przez LG Chem,
  • ogniwa wykorzystują katody niklowo-kobaltowo-manganowe, NCM712 (NMC721), ich masowa produkcja – co wiemy skądinąd – rozpoczęła się w LG Chem na początku roku 2020,

> LG Chem wystartował w Polsce z wytwarzaniem ogniw NCM 712. Główna produkcja to NCM 622

  • gęstość energii – zapewne na poziomie ogniw – to maksymalnie 0,27 kWh/kg; dla porównania: w 2018 roku oszacowano, że ogniwa 2170 stosowane przez Teslę oferują gęstość energii wynoszącą 0,22 kWh/kg, teraz ma to być między 0,24 a 0,27 kWh/kg (dane szacunkowe),
  • [odpowiedź na pytanie www.elektrowoz.pl] bateria w platformie CMF-EV jest chłodzona aktywnie z użyciem wody,
  • grubość akumulatora w Renault MeganE to 11 centymetrów,
  • gniazdo ładowania znajduje się w przedniej części samochodu, na prawym błotniku.

Na platformie CMF-EV można zbudować samochody o długości od 4 do 4,7 metra, wliczając w to crossovery. Renault MeganE o długości 4,21 metra oferuje tyle przestrzeni w środku, co samochód spalinowy o długości 4,35 metra.

W samochodzie zastosowano pompę ciepła. Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu jest kolumna MacPhersona, z tyłu znajduje się zawieszenie wielowahaczowe. No i najważniejsze: zaprojektowano ją z myślach wyłącznie o autach elektrycznych.

Zapis z sesji można obejrzeć TUTAJ, ale konieczne jest odczekanie około 20 minut na start wydarzenia. Poniżej znajduje się nasze nagranie – niestety, pierwsze kilkanaście sekund jest ucięte:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]