Kanał Battery Life sprawdził zasięg Volkswagena ID.3 Pro S, czyli wariantu z baterią 77 (82) kWh i czterema miejscami w kabinie, który w Polsce będzie kosztował od 179 990 złotych. Test wykonywano przy GPS-owej szybkości 130 km/h, czyli tempomacie ustawionym na 133 km/h.

W Polsce dostępna jest na razie tylko wersja z baterią o pojemności 58 (62) kWh. Nie należy ich mylić.

Zasięg autostradowy VW ID.3 Pro S

Temperatura na zewnątrz wynosiła 16 stopni Celsjusza. Teoretycznie cały test powinien zostać przeprowadzony przy 133 km/h, ale prowadzący zdradził, że zdarzało mu się zwalniać ze względu na roboty drogowe i inne sytuacje. Czyli jak zwykle: jest to raczej eksperyment pt. „staram się trzymać 130 km/h” niż „jadę bez przerwy 130 km/h”.

Felgi były 18-calowe, założono na nie zimowe opony. To pierwsze na pewno wpłynęło na zwiększenie zasięgu, to drugie mogło mieć wpływ na zmniejszenie zasięgu. Testowanym samochodem był Volkswagen ID.3 Pro S z baterią 77 (82) kWh, z silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym 310 Nm napędzającym koła tylne, który bez kierowcy waży 1,93 tony (dmc = 2,28 tony). Jego zasięg według WLTP to 549 jednostek:

> Ceny Volkswagena ID.3 jawne. Najtańszy 155,9 tys. zł (Pro Performance 58 kWh), najdroższy 214,5 tys. zł (Pro S Tour)

Samochód przejechał 181 kilometrów, gdy bateria wskazała, że jest rozładowana w 50 procent. Mniej więcej w tym momencie aktywował się asystent głosowy – kto oglądał inne nagrania z VW ID.3, wie, że lubi on takie psikusy.

Autostradowy zasięg VW ID.3 Pro S: 357 km w pełnym cyklu, 250 km w cyklu 80->10 proc.

Gdy poziom baterii spadł do 14 procent, youtuber zdecydował się na stałe zwolnić w okolice 120 km/h, więc z naszego punktu widzenia test został zakończony. Samochód przejechał 307 kilometrów w 2:34 godziny ze średnim zużyciem 20,8 kWh/100 km (208 Wh/km) i średnią szybkością 119 km/h (z obliczeń wynika 119,6 km/h).

Daje to 357 kilometrów zasięgu autostradowego przy rozładowaniu baterii do zera oraz 250 kilometrów przy jeździe w cyklu 80->10 procent.

Jeśli zatem założymy, że wyjeżdżamy z domu z pełnym akumulatorem, możemy pokonać 557 kilometrów z szybkością „staram się trzymać 130 km/h” i jednym postojem na ładowanie. To trasa Jelenia Góra – Mielno, i to z dużym zapasem. Albo niemalże Lublin – Rozewie. Ile energii zaoszczędzimy w Warszawie i okolicach oraz w korkach zaczynających się w Rumi, tyle powinno nam wystarczyć na przejechanie ostatniego odcinka trasy.

Możemy jednocześnie oszacować, że skoro auto pokonuje 357 kilometrów przy „staram się utrzymywać 130 km/h”, to przy jeździe podmiejskiej, spokojnej, przy „staram się trzymać 90-100 km/h” zasięg Volkswagena ID.3 77 kWh powinien wynieść 510 kilometrów.

Całe nagranie:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: samochód został użyczony i przygotowany specjalnie przez Volkswagena. Dotychczasowe wyniki Battery Life wskazują, że uzyskuje on wyjątkowo dobre rezultaty, lepsze nawet niż Bjorn Nyland, który jeździ po Norwegii, gdzie dozwolona szybkość maksymalna to 100, wyjątkowo 110 km/h (Nyland testuje przy 120 km/h). Dlatego uznajmy opisane powyżej liczby za wartości wstępne, które jeszcze zostaną zweryfikowane.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]