Okazuje się, że wystarczyła mniej niż doba, by rozwiązać problem, który ponoć „rozwiązywać miała centrala”. Dziś, 9 października, o godzinie 12.33, otrzymaliśmy od polskiego oddziału Volkswagena informację:

Problem z ładowaniem na stacjach GreenWay przy użyciu karty We Charge został rozwiązany.

I o to chodziło. Gratulujemy szybkości i serdecznie dziękujemy w imieniu naszych Czytelników, dla których ta usługa jest ważna do pełnej satysfakcji z samochodu. A zasięgi, jak nam tu mówią niektórzy, są całkiem spore (Panie Stanisławie, ile? 🙂 ).

Poniżej znajduje się pierwotna wersja tekstu:

Zanosi się na to, że program We Charge Volkswagena będzie w Polsce sporą klapą. Najpierw okazało się, że ceny w jego ramach są wyższe niż oficjalne ceny na stacjach ładowania. Teraz w dodatku informujecie nas, że obiecane darmowe ładowanie przez rok w ID.3 1st… nie jest darmowe. Bo go nie ma. Nie działa w sieci GreenWay Polska, największej i jedynej ogólnopolskiej sieci stacji ładowania aut elektrycznych.

Darmowe ładowanie w programie Volskwagen We Charge

Zacznijmy od wprowadzenia. Zgodnie z oficjalnym komunikatem Volkswagena, który do teraz widnieje na stronie Volkswagen.pl, wszyscy nabywcy VW ID.3 1st w pierwszym roku eksploatacji mieli mieć możliwość darmowego ładowania w programie Volkswagen We Charge. Do granicy 2 000 kWh (źródło):

Bezpłatne ładowanie w Europie w pierwszym roku użytkowania.

Posiadacze ekskluzywnej edycji specjalnej ID.3 1ST korzystający z naszego serwisu ładowania We Charge będą mogli bezpłatnie ładować auto z publicznych punktów ładowania samochodów przez rok od daty rejestracji i do maksymalnej granicy 2000 kWh. I to na wszystkich stacjach ładowania znajdujących się w aplikacji We Charge, łącznie z siecią IONITY High Power Charging. To ponad 100 tysięcy punktów ładowania w Europie. Szczegółowa lista stacji ładowania w Polsce zostanie opublikowana w pierwszej połowie 2020 roku.  

Drugim ważnym z naszego punktu widzenia komunikatem, który także jest oficjalny, było dołączenie sieci GreenWay Polska do programu We Charge (źródło). Miało to miejsce w połowie wakacji, wtedy jeszcze dysponowaliśmy tylko przeciekami na temat cen:

> Użytkownicy Volkswagen We Charge z ładowaniem na stacjach GreenWay. Ceny? Podobnie lub wyższe

Karta We Charge nie działa na stacjach GreenWay. Trzeba płacić

I tutaj zaczyna się problem. Jak informują nas nasi rozżaleni Czytelnicy, którzy zdecydowali się na ID.3 1st – a jest ich w Polsce co najmniej setka – karty VW We Charge nie działają na stacjach GreenWay. Nabywcy, którzy liczyli na darmowe ładowanie, muszą za nie zapłacić po stawkach operatora. GreenWay Polska rozkłada ręce i deklaruje, że po ich stronie wszystko działa poprawnie.

Problem ma leżeć w programie VW We Charge, nie działa nawet mimo wyboru poprawnego planu. Teoretycznie mógłby funkcjonować na stacjach Ionity, tylko że w Polsce pierwsza stacja Ionity dopiero się buduje:

> Pierwsza stacja Ionity w Polsce przy A1. Na razie „w trakcie budowy”

Alternatywą jest więc korzystanie z usług innych operatorów widocznych w aplikacji We Charge, ale znowu: wyłącznie GreenWay Polska dysponuje infrastrukturą na terenie całego kraju. A czas płynie, darmowe 2 000 kWh należy wykorzystać przez rok od daty rejestracji [w programie].

Aktualizacja 2020/10/08, godz. 13.34. Uzyskaliśmy komentarz Huberta Niedzielskiego, kierownika PR marki Volkswagen w Polsce. Oto on:

Wiemy, że chcąc skorzystać z karty We Charge na stacjach GreenWay można napotkać problemy z ładowaniem ID.3. Zapewniamy, że obie strony intensywnie pracują nad możliwie szybkim rozwiązaniem problemu – ma to dla nas najwyższy priorytet. Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

Niestety, zabrakło w nim konkretnej odpowiedzi, kiedy problem zostanie rozwiązany oraz czy wtedy „rok darmowego ładowania” zacznie biec od nowa.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]