W styczniu 2017 roku Tesla przejęła niemieckiego producenta (i integratora) automatyki specjalizującego się m.in. w liniach budujących baterie, Grohmann Automation. Dziś przymierza się do kupienia następnej firmy o podobnej specjalizacji, Assembly & Test Europe (ATW). W pierwszym przypadku BMW i Daimler straciły istotnego partnera, w drugim… zaraz może do tego dojść.

Niemieccy producenci zlecają na zewnątrz, Tesla zagarnia i wchłania

ATW należało dotychczas do większej kanadyjskiej firmy o nazwie Automation Tooling Systems (ATS). W minionym tygodniu partnerzy ATW otrzymali rzekomo informację, że „w kwestii przejęcia doszło do zgody z producentem samochodów elektrycznych z Kalifornii”. Nazwa „Tesla” nie padła, ale specjalizacja ATW wskazuje na firmę Muska (źródło).

ATW zajmuje się produkcją i dostosowywaniem automatyki przemysłowej do konkretnych potrzeb. Przedsiębiorstwo stworzyło m.in. systemy do składania baterii dla BMW i Accumotive, firmy-córki Daimlera, wytwarzało też roboty dla Volkswagena, Magny (zespoły napędowe), ZF, Vaillant i Brose. Firma była zyskowna, na kolana rzucił ją dopiero COVID-19 – zadecydowano o uruchomieniu procesu likwidacyjnego.

Inicjatywę „kalifornijskiego producenta” przyjęto ponoć w ATW z radością. Trudno powiedzieć, jak zareagowali dotychczasowi klienci.

Tesla odetnie BMW i Daimlera od kolejnego dostawcy automatyki?

Kiedy w styczniu 2017 roku Tesla przejęła Grohmann Automation, postanowiła o wstrzymaniu produkcji dla BMW i Daimlera. Przedsiębiorstwo miało się skupić wyłącznie na robotach obsługujących Teslę Model 3. Sytuacja doprowadziła do zwarcia między założycielem i prezesem przedsiębiorstwa, Klausem Grohmannem, a Elonem Muskiem. Skończyło się to… usunięciem tego pierwszego z firmy w kwietniu 2017 roku (źródło).

I Grohmann Automation, i Assembly & Test Europe raczej będą miały co robić, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Musk buduje, rozbudowuje lub optymalizuje obecnie wszystkie swoje fabryki. A to oznacza, że Daimler i BMW mogą stracić kolejnego doświadczonego dostawcę automatyki przemysłowej. W chwili, gdy dochodzi do transformacji przemysłu, nie są to najlepsze wieści.

> Ogniwa 4680 w nowych akumulatorach Tesli będą chłodzone od góry i od dołu? Tylko od dołu?

Aktualizacja 2020/10/05, godz. 9.24: zgodnie z dyskusją w komentarzach, delikatnie przeformułowaliśmy wprowadzenie, żeby jasne było, dlaczego obie firmy są tak ważne. W skrócie: obie specjalizowały się m.in. w liniach składających baterie, a to stosunkowo młoda i niezagospodarowana dziedzina.

Zdjęcie otwierające: roboty na linii produkcyjnej Tesli Model 3 (c) AutoMoto / YouTube

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4]