Volvo XC60 T8 (2018) to nowa hybryda plug-in Volvo. Nowe XC60 T8 ma mieć łączną moc 400 koni mechanicznych (silnik spalinowy 2.0 l + silnik elektryczny), nowe baterie o pojemności 10,4 kilowatogodziny i, przy tej masie, 25-40 kilometrów czysto elektrycznego zasięgu.
Nowe Volvo XC60 T8 – dane techniczne
Spis treści
Spalinowy, benzynowy silnik Volvo XC60 T8 (2018) wyposażony jest turbo i kompresor, co pozwala mu na osiągnięcie z pojemności zaledwie 2 litrów ponad 300 koni mechanicznych mocy. Oprócz niego w samochodzie znajduje się silnik elektryczny (87 KM), który przy ostrym przyspieszaniu będzie wspierał spalinową bestię. Producent deklaruje, że hybrydowy napęd samochodu pozwala na osiągnięcie 97 kilometrów na godzinę (0-60 mph) w zaledwie 4,9 sekundy.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Zamontowane w Volvo XC60 T8 baterie mają 10,4 kWh pojemności – czyli o 1,2 kWh więcej niż baterie w XC90 T8 (2017). Nowe ogniwa trafią do wszystkich modeli T8 od rocznika 2018. Przy tej masie samochodu i rozmiarze kół, 10,4 kWh powinno wystarczyć na pokonanie od 25 do 40 kilometrów, ale na oficjalne dane trzeba jeszcze poczekać.
> Volvo XC60 T8 (2018) – TEST najmocniejszej hybrydy Volvo
Samochód jest szybki i teoretycznie mógłby stanowić zagrożenie dla konkurencji. Eksperci z branży uważają jednak, że zarówno Porsche Macan, jak i Audi SQ5 nie mają się czego bać. Macan ma bowiem oferować lepsze właściwości jezdne i wyższy poziom luksusu we wnętrzu, SQ5 – bardziej dopracowaną technologię.
W Stanach Zjednoczonych cena XC60 T8 ma być wyższa o 8 000 dolarów niż wersji T6. W podstawowej wersji auto kosztuje 52 900 dolarów netto, czyli 190 tysięcy złotych netto.
Ilustracje: Volvo USA
> Elektryczne Volvo XC40 – będzie, ale nie w Polsce. U nas tylko D3, D4, T3, T4 i
Samochody [elektryczne] Volvo na Facebooku – POLUB NAS:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|