W drugiej połowie sierpnia Ford wstrzymał sprzedaż Fordów Kuga Plug-in i wezwał do serwisów jego nabywców ze względu na problemy z wbudowaną ładowarką. Teraz akcja serwisowa wystartowała dla Kugi Hybrid, która może mieć problemy z ładowarką lub baterią.

Ford Kuga Plug-in i Kuga Hybrid z trudnym rokiem 2020

Problem Kugi Plug-in dotyczy w Polsce 212 samochodów wyprodukowanych w Walencji (Hiszpania) między 1 lipca 2019 roku a 25 czerwca 2020 roku. Zgodnie z informacją podaną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów złącze ładowarki jest wadliwe. Ładowarka to obowiązkowy element aut elektrycznych i hybryd plug-in, który zamienia prąd przemienny z gniazda ładowania na prąd stały trafiający do baterii (źródło).

Z kolei w Fordzie Kuga Hybrid (stara hybryda, nie plug-in) problem związany jest z wewnętrzną usterką akumulatora wysokonapięciowego albo zespołu ładowania tegoż. W jej wyniku może dojść do emisji gorącego gazu, a w efekcie – do pożaru. W baterii elektryka trudno o uzyskanie „gorącego gazu” w inny sposób niż przeładowanie baterii, choć więc zapewne o brak jakiegoś ograniczenia związanego z odzyskiwaniem energii podczas jazdy (źródło).

W Polsce wadliwe są 184 samochody wyprodukowane w Walencji od 1 lipca 2019 do 15 lipca 2020 roku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: warto zwrócić uwagę na sprzedaż Kugi Plug-in. 212 hybryd plug-in jednego tylko modelu to naprawdę dobry wynik. Kilka lat temu podobne liczby widzieliśmy obserwując cały segment hybryd plug-in.

Zdjęcie otwierające: poglądowe, Ford Kuga (c) Ford

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]