Wzrost dopłat do aut elektrycznych i obniżenie VAT-u na wszystko sprawiły, że Niemcy zaczęli przychylniej patrzeć na samochody elektryczne. Na zwiększony popyt zareagowali producenci: BMW zrezygnowało z letniej przerwy w fabryce, a Volkswagen wydłużył czas wytwarzania e-Golfa do świąt Bożego Narodzenia.

Dopłaty do aut elektrycznych rozkręcają gospodarkę Niemiec

Jak dowiedział się Automobilwoche, BMW wróciło do pełnego tempa produkcji BMW i3. Skasowano tygodniowy przestój fabryki, dzięki czemu z linii montażowych zjedzie dodatkowe 600 egzemplarzy samochodu. To nie koniec: producent wydłużył też zmianę i skrócił przerwy, by liczbę wytwarzanych i3 podnieść ze 114 do 125, a docelowo do 130 sztuk auta dziennie.

BMW nie myśli na razie o wprowadzeniu drugiej zmiany. Taka opcja jest brana pod uwagę w 2021 roku, gdyby zainteresowanie modelem utrzymało się na wysokim poziomie (źródło).

Volkswagen z kolei postanowił przedłużyć okres, w którym będzie wytwarzany e-Golf. Linie produkcyjne auta w Dreźnie (Niemcy) miały być stopniowo hamowane po starcie dostaw Volkswagena ID.3. Teraz już wiadomo, że choć pierwsze ID.3 trafią do nabywców we wrześniu, e-Golf ma powstawać aż do Bożego Narodzenia. Po świętach fabryka wstrzyma prace nad trzy tygodnie – dojdzie wtedy do konwersji na produkcję nowszego modelu.

Szklana Manufaktura wytwarza 74 elektryczne Golfy dziennie, plany mówią o podbiciu tej liczby do 80 aut na dobę. Elektryk zjeżdżał też z linii w Wolfsburgu, ale tam produkcję samochodu zakończono 23 lipca.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: ta wiadomość chyba ucieszy naszego Czytelnika, lotnika1976, który zamówił niedawno i3 i chciałby koniecznie odebrać je przed końcem roku. 😉

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: