Volkswagen rozpoczął sprzedaż VW Golfa eHybrid i GTE. Obydwa modele to hybrydy plug-in wyposażone w baterię o pojemności około 10-11 (13) kWh, które powinny przejechać na jednym ładowaniu ponad 40 kilometrów w trybie mieszanym. Ich konkurentem ze stajni Volkswagena jest czysto elektryczny VW ID.3 1st, który… kosztuje mniej.
Volkswagen Golf GTE w cenie od 169 890 złotych. VW Golf eHybrid nieco tańszy?
Spis treści
Volkswagen Golf eHybrid i GTE to dwa warianty tego samego modelu, przy czym eHybrid oferuje moc 150 kW (204 KM), podczas gdy GTE – 180 kW (245 KM). Obydwa auta wyposażone są w ten sam silnik spalinowy TSI o pojemności 1,4 litra, skrzynię DSG, tę samą baterię i oferują odpowiednio do 80 lub do 62 jednostek zasięgu NEDC.
W jednostkach WLTP byłoby to 63 dla eHybrid i 49 dla GTE. W realnych kilometrach będą to odpowiednio 54 km dla eHybrid i 42 km dla GTE w trybie mieszanym. Obie wartości należy traktować jako liczby „do”.
Niemieckie ceny hybrydowego Golfa są już znane. Polski konfigurator na podstronie poświęconej GTE mówi o kwocie od 169 890 złotych, tymczasem w konfiguratorze (TUTAJ) dowiadujemy się, że mamy do czynienia ze słabszą wersją eHybrid:
Prawdopodobnie jest to efekt przeniesienia starej strony VW Golfa GTE i nieprzystosowania jej do dwóch wariantów auta. Według naszych obliczeń na podstawie rynku niemieckiego cena Golfa eHybrid powinna wynieść około 162,2 tysiąca złotych.
VW Golf Hybrid – alternatywy
Bezpośrednim konkurentem samochodu w Polsce jest Mercedes A250e, który startował od 150 tysięcy złotych (!) – niestety, auto jest chwilowo niedostępne. Hybrydowy Golf będzie też konkurował z crossoverami segmentu C: Kią Niro Plug-in (od 130 900 zł), Peugeotem 3008 HYbrid (od 171 300 zł), Oplem Grandlandem X Hybrid (od 169 350 zł) czy nawet BMW X1 xDrive25e (od 187 000 złotych).
W segmencie aut elektrycznych konkurencją dla Golfa eHybrid/Golfa GTE będzie Volkswagen ID.3. Auto jest już dostępne na rynku w wersji 1st, która jest mocniejsza od spalinowego konkurenta, oferuje więcej przestrzeni we wnętrzu i niewiele mniejszy zasięg:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nie rozumiemy tak wysokiej wyceny hybrydy plug-in. Gdybyśmy mieli 170 tysięcy złotych do wydania, zdecydowanie wybralibyśmy elektrycznego Volkswagena ID.3.