„Niezależna firma” opłacona przez Polestara przeprowadziła symulację zużycia energii pięciu samochodów elektrycznych podczas jazdy autostradowej z szybkością 113 km/h. Okazało się, że Tesla Model 3 wypadła najgorzej. W czym? Nie, wcale nie w kwestii zasięgu w kilometrach…
Tesla Model 3 z najgorszym wynikiem w stosunku do EPA
W badaniu brano pod uwagę, jak dany model samochodu dotrzymuje obietnicy w kwestii zasięgu wyznaczonego przez procedurę Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Ranking prezentował się następująco (źródło):
- Audi e-tron – 92 procent zasięgu EPA,
- Polestar 2 – 82 procent zasięgu EPA,
- Jaguar I-Pace – 80 procent zasięgu EPA,
- Polestar 2 Performance Pack – 79 procent zasięgu EPA,
- Tesla Model 3 Performance – 75 procent zasięgu EPA.
Wnioski? Według autorów raportu, Audi e-tron jest „najbardziej wydajne”, Tesla Model 3 jest najgorsza, a Polestar 2 wypada całkiem nieźle. Gdy jednak spojrzymy na osiągnięte zasięgi w wartościach bezwzględnych, ranking ułoży się zgoła inaczej:
- Tesla Model 3 Performance – 377 km w teście, 499 km EPA [dotyczy wcześniejszych roczników; obecnie: 481 km EPA],
- Polestar 2 – 330 km w teście, 402 km EPA,
- Polestar 2 Performance Package – 317 km w teście, 402 km EPA,
- Jaguar I-Pace – 303 km w teście, 377 km EPA,
- Audi e-tron – 301 km w teście, 328 km EPA.
Polestar 2 Performance Package osiąga 84 procent wyniku Tesli Model 3 Performance. Najbliżej jej jest Polestar 2, który który dojeżdża do 88 procent zasięgu Tesli Model 3 Performance. Oczywiście cały czas przy amerykańskiej szybkości autostradowej wynoszącej 113 km/h.
> Autostradowy zasięg Polestara 2 i Tesli Model 3 – test Nextmove. Polestar 2 nieco słabiej [wideo]
W tym rankingu warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ciekawostkę. Otóż eksperyment był opłacony przez Polestara 2, w związku z tym inżynierowie z organizacji badawczej znali realny zasięg Polestara 2 według EPA: 250 mil / 402 kilometry. Tymczasem w amerykańskim konfiguratorze samochodu nadal widnieje wartość zaplanowana, wymarzona: „Cel: 275 miles (EPA)”, czyli 443 kilometry.
To przekłamanie o 10 procent w górę. Trochę nieładnie:
Zdjęcie otwierające: (c) Cleanerwatt / YouTube