Prezentacja Skody Enyaq iV, pierwszego elektrycznego crossovera producenta, została zaplanowana na 1 września 2020 roku. W mniej więcej tym samym czasie BMW będzie kończyć przystosowywanie fabryki w Monachium do produkcji BMW i4, elektrycznej serii 4.

Skoda Enyaq iV i BMW i4 coraz bliżej

Skoda Enyaq iV to elektryczny crossover bazujący na platformie MEB, a więc zbliżony technologicznie do Volkswagena ID.3 i Audi Q4 e-tron. Jako że dziś platforma udostępnia tylko jeden rozstaw osi (276,5 cm), ilość miejsca w kabinie we wszystkich modelach będzie zbliżona – crossovery zaoferują natomiast więcej przestrzeni nad głową.

Enyaq iV będzie dostępna na rynku w czterech różnych wariantach, jako Enyaq iV 50, Enyaq iV 60, Enyaq iV 80 i Enyaq iV vRS. Liczby przy oznaczeniach oznaczają przybliżone pojemności baterii – dokładnie: 52 (55), 58 (62) i 77 (82) kWh – z kolei vRS będzie wersją wzmocnioną z dwoma silnikami o łącznej mocy 225 kW (306 KM).

> Skoda Enyaq iV – cena i szczegółowe specyfikacje. Elektryczny crossover od 160-180 tys. złotych?

Ceny Skody Enyaq iV nie zostały jeszcze podane. Spodziewamy się, że najtańszy wariant iV 50 z silnikiem o mocy 109 kW (148 KM) i zasięgiem 340 jedn. WLTP / ~291 km będzie startował od 159 tysięcy złotych, żeby nie robić zbyt dużej konkurencji najtańszemu VW ID.3, ale żeby zaszkodzić południowokoreańskim konkurentom.

Fabryka BMW w Monachium przygotowuje się do BMW i4

Skoda poinformowała o premierze 1 września, tymczasem BMW oficjalnie oznajmiło, że od dziś, 23 lipca, aż do 7 września nie wytworzy ani jednego samochodu w fabryce w Monachium. Wszystko po to, by przygotować linie montażowe do wytwarzania elektrycznego BMW i4 obok spalinowych i hybrydowych BMW serii 3.

BMW chwali się, że wykorzysta 90 procent istniejących już systemów. Dodatkowe 10 procent, w tym szczególnie stanowiska odpowiedzialne za składanie tylnej części samochodu, muszą zostać wdrożone od zera. Powstanie też osobna gałąź linii montażowej, na których w podwoziu auta będzie mocowany akumulator.

BMW i4 trafi do oferty pod koniec 2021 roku. Ma to być model konkurujący z Teslą Model 3, ale w wyższej cenie. Auto zostanie wyposażone w baterię o pojemności 80 kWh, silnik napędzający tylne koła i zaoferuje do 600 jednostek zasięgu WLTP.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: