BMW oficjalnie zaprezentowało BMW iX3, czyli BMW X3 z napędem czysto elektrycznym. Samochód oferuje zasięg „do 460 jednostek WLTP” (Kia e-Niro: 455 jedn. WLTP) lub „do 520 jednostek NEDC”, co oznacza, że realnie na jednym ładowaniu pokona maksymalnie do 350-390 kilometrów [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Cena BMW iX3 w Polsce startuje od 282 900 złotych.

Aktualizacja 2020/07/14, godz. 11.45: dodaliśmy informację o cenie, link do niemieckiego konfiguratora i skorygowaliśmy użyteczną/całkowitą pojemność baterii.

BMW iX3 – skąpo z nowinkami podczas oficjalnej prezentacji

Producent nie rozpieścił nas informacjami. Podał zasięg, potwierdził pojemność baterii BMW iX3 (74 (80) kWh), podał przyspieszenie do 100 km/h (6,8 sekundy), potwierdził moc (210 kW/286 KM) i moment obrotowy samochodu (400 Nm). Dowiedzieliśmy się też, że BMW iX3 jest przedstawicielem rodziny X3, w której dostępne są wszystkie możliwe rodzaje napędów, w tym nieśmiertelny silnik Diesla (ilustracja poniżej).

Pojemność bagażnika BMW iX3 to 510 litrów (1 560 l przy złożonych siedzeniach), podczas gdy w wersji spalinowej jest 550 litrów. Silnik auta nie wykorzystuje metali ziem rzadkich, napęd jest na tył (i tylko na tył), w standardzie otrzymujemy amortyzatory ze zmienną mocą tłumienia, a oprogramowanie pozwala na aktualizacje online (źródło).

Maksymalna moc ładowania BMW iX3 to 150 kW, a więc tyle, ile osiąga Audi e-tron – w przeliczeniu na zasięg będzie to jakieś +11-12 km/min. (w szczycie). BMW obiecuje, że uzupełnienie baterii od 0 do 80 procent zajmie 34 minuty oraz że 10-minutowy postój na stacji ładowania da nam 100 jednostek zasięgu WLTP – czyli około 85 kilometrów. Czas dla przedziału 0-80 proc. oznacza, że średnia moc wyniesie w nim 104,5 kW.

Przy prądzie przemiennym (AC) samochód obsłuży do 11 kW w 3 fazach.

> Taniej Tesli Model Y Standard Range nie będzie. Musk: Miałaby niedopuszczalnie niski zasięg, mniej niż 400 km

Akumulatory można ładować w ramach programu BMW Charging (dawniej: ChargeNow), który w Europie obejmuje 150 tysięcy punktów ładowania. Cena na stacjach Ionity wyniesie 0,29 euro/kWh. Zużycie energii w cyklu mieszanym według procedury WLTP to 19,5-18,5 kWh/100 km, a więc mniej więcej 21,6-22,8 kWh/100 km.

Ceny BMW iX3 nie ujawniono, ale widać ją już na polskiej stronie. Redakcja www.elektrowoz.pl prognozowała 250-300 tysięcy złotych, dystrybutor uznał, że auto będzie startować od 282 900 złotych:

Niemiecki konfigurator samochodu dostępny jest TUTAJ.

Auto trafi do oferty w Chinach w 2020 roku, w Europie będzie dostępne od roku 2021. Głównymi konkurentami samochodu są spalinowe wersje BMW (tańsze), a także Tesla Model Y, Mercedes EQC i Jaguar I-Pace. Segment niżej ulokowane będzie jeszcze Volvo XC40 Recharge oraz Audi Q4 e-tron, segment wyżej z kolei znajdziemy Audi e-tron [Quattro].

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: po 9 latach od premiery czysto elektrycznego BMW i3 producent zdołał wykonać konwersję spalinowego BMW X3… Oby znalazł nabywców.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: