Pierwszego lipca Suzuki oficjalnie wprowadziło do oferty Suzuki Across, czyli Toyotę RAV4 Plug-in z innym znaczkiem. Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 18,1 kWh i oferuje do 75 jednostek WLTP zasięgu na jednym ładowaniu. To około 64 km w trybie mieszanym i ponad 75 km po mieście.

Suzuki Across: specyfikacja, cena i wszystko, co wiemy

Jak wspomnieliśmy, Suzuki Across to Toyota RAV4 Plug-in (w Stanach: Prime) w minimalnie zmodyfikowanym opakowaniu. Mamy więc do czynienia z SUV-em górnej części segmentu C-SUV o długości 4,635 metra. Zespół napędowy samochodu składa się z 2,5-litrowego wolnossącego silnika benzynowego działającego w cyklu Atkinsona (136 kW / 185 KM) współpracującego z przekładnią e-CVT oraz silnikiem elektrycznym (99 kW / 134 KM).

Napęd tylnej osi realizowany jest przez drugi silnik elektryczny (40 kW / 54 KM) – ten nie ma mechanicznego połączenia z przodem, sterowany jest elektronicznie. Napęd może być regulowany w zakresie od 100:0 do 20:80 (przód:tył, źródło).

Najciekawsza w zestawie jest bateria: Toyota i Suzuki nie idą na kompromisy, 18,1 kWh pojemności całkowitej to około 15 kWh pojemności użytecznej. Przy takiej ilości energii nawet całkiem spory i ciężki SUV (1,94 tony wagi) bez problemu pokona sporo powyżej 50 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Producent podaje 75 jednostki WLTP, co dość dobrze oddaje liczbę kilometrów przy normalnej jeździe po mieście. Przy idealnej pogodzie (~20-25 stopni Celsjusza, bez mocnego słońca) zasięg może wynieść nawet do 90 kilometrów.

Oczywiście przy trybie mieszanym (miasto + obwodnica) będzie mniej – z naszych szacunków wychodzą 64 kilometry.

> BMW X5 i Ford Kuga najlepiej trzymającymi wartość hybrydami plug-in po 2 latach. Outlander PHEV drugi

Auto wyposażone jest w szereg mechanizmów bezpieczeństwa (monitorowanie martwego pola, śledzenie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją itd.). Wbudowana ładowarka w wariancie standardowym obsługuje moc 3,7 kW (230 V, 16 A), możliwe jest jednak zainstalowanie wariantu mocniejszego (7,4 kW). Nie jest jeszcze jasne, czy pojawi się wersja obsługująca ładowanie wielofazowe.

Cena Suzuki Across nie została ujawniona. Na podstawie amerykańskich kwot można próbować szacować, że RAV4 Plug-in powinna się w Polsce zaczynać od około 210 tysięcy złotych. Suzuki Across powinno zostać wycenione podobnie, ale spodziewamy się, że do sprzedaży trafi najpierw tam, gdzie oferowane są solidne dopłaty do aut elektrycznych i hybryd – do Norwegii, Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii…

Auto trafi do sprzedaży jesienią 2020 roku.

> Gdzie kupić kabel do ładowania auta elektrycznego albo hybrydy plug-in? Na przykład w sklepie Jula

 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]