Pewien brytyjski właściciel Tesli Model 3 nagrał zachowanie Autopilota po aktualizacji oprogramowania do 2020.16.3.1. Auto dobrze radziło sobie na drodze szybkiego ruchu, ale największym zaskoczeniem był wybór poprawnego kierunku na rondzie, w tym zjazd ze skrzyżowania.
Tesla i ronda – jest coraz lepiej
Generalnie Autopilot Tesli nie radzi sobie z rondami: może wyczyniać na nich dziwne sztuczki, może też próbować przejechać przez nie prosto. Dzieje się tak, ponieważ skrzyżowania o ruchu kołowym nie są zbyt wysokim priorytetem dla programistów Tesli – na drogach w Stanach Zjednoczonych praktycznie nie występują.
Pojawiają się już pierwsze jaskółki zmian. W lutym opisywaliśmy nagranie, w którym Model 3 w trybie Smart Summon jakoś poradził sobie z rondem. Na kwadratowo i łamiąc przepisy, ale jednak mu się udało:
Teraz pewien Brytyjczyk postanowił sprawdzić zachowanie Navigate on Autopilot na dłuższej trasie, w tym na rondzie. Generalnie auto nie sprawiało problemów, poprawnie zmieniało pasy, wyprzedzało i zwalniało, gdy zaszła taka potrzeba. Zagubiło się tylko na niewielkim rozjeździe na parkingu, gdzie pasy wiodły inaczej niż poprawna ścieżka:
Jednak największym sukcesem samochodu było poprawne pokonanie ronda. Kierowca pomagał Tesli włączając we właściwych momentach kierunkowskazy, ale elektronika sobie radziła, zdołała też zjechać ze skrzyżowania we właściwym momencie. Niewykluczone, że udało jej się dlatego, że na drodze nie było żadnych linii, które by ją myliły:
A jakie problemy i niedociągnięcia nadal występują? Samochód rozpoznaje, ale nie zatrzymuje się samoistnie przed sygnalizatorami z zapalonym czerwonym światłem. Na tę funkcję nie pozwalają przepisy obowiązujące na naszym kontynencie. Oprócz tego auto po wyznaczeniu trajektorii jedzie po niej zaliczając wszystkie ewentualne dziury w nawierzchni.
Oto całe nagranie, warto obejrzeć: