Citroen zaprezentował model Citroen e-SpaceTourer (właściwie: Citroën ë-SpaceTourer), czyli elektrycznego vana na platformie EMP2. Samochód trafi do sprzedaży pod koniec 2020 roku, mniej więcej w tym samym czasie, co reszta jego rodziny z Grupy PSA.

Platforma EMP2 z pełną elektryfikacją. Na razie w autach dostawczych

Citroen e-SpaceTourer to technologiczny bliźniak do Peugeota e-Travellera czy Opla Vivaro-e. Wykorzystuje platformę EMP2, oferuje baterie o pojemnościach 45 (50) kWh lub 69 (75) kWh i odpowiednio 230 lub 330 jednostek zasięgu WLTP (źródło).

Realnie będzie to prawdopodobnie do 190-200 i do około 280 kilometrów na jednym ładowaniu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Gwarancja na baterię również jest standardowa: obowiązuje przez 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. W tym okresie/przy tym przebiegu producent gwarantuje utrzymanie 70 procent pojemności pierwotnej.

Dla porównania: wyjeżdżająca z tej samej fabryki Toyota Proace Electric ma być sprzedawana z gwarancją na 15 lat lub 1 milion kilometrów. Jedyny warunek to regularne serwisowanie samochodu w autoryzowanych stacjach obsługi producenta:

> Toyota Proace Electric. Pierwsza elektryczna Toyota w Europie, teraz dostawcza, od 2021 roku również osobowa

Citroen e-SpaceTourer będzie sprzedawany z tym samym silnikiem, z którym oferowane są wszystkie inne elektryki producenta: o mocy 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego (źródło). Spodziewamy się, że wyższa moc może się po raz pierwszy pojawić przy aucie segmentu C lub C-SUV.

Auto będzie dostępne w trzech długościach:

  • Citroen e-SpaceTourer XS – 2,92 metra rozstawu osi, 4,6 metra długości,
  • Citroen e-SpaceTourer M – 3,27 metra rozstawu osi, 4,95 metra długości,
  • Citroen e-SpaceTourer XL – 3,27 metra rozstawu osi, 5,3 metra długości.

Przy 5-miejscowej przestrzeni pasażerskiej zaoferują one odpowiednio 1,98, 2,38 i 2,93 tysiąca litrów przestrzeni bagażowej. Przy mniejszej przestrzeni bagażowej maksymalna liczba miejsc to 9.

Samochód może być wyposażony w 1-fazową ładowarkę o mocy 7,4 kW lub opcjonalną ładowarkę 3-fazową o mocy 11 kW. W Polsce rozsądniejszy będzie zakup tej drugiej opcji.

Elektryczny Citroen SpaceTourer ma być dostępny w sprzedaży od końca 2020 roku. Jego ceny na razie nie ujawniono.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: