Po ulicach Poznania jeździ obecnie 21 autobusów elektrycznych Solarisa. Miasto zadecydowało o zamówieniu od producenta kolejnych 37 egzemplarzy, z których większość będą stanowiły pojazdy 12-metrowe. Nowe autobusy mają zostać dostarczone w drugiej połowie 2021 roku. Podobną decyzję podjął również Kraków, który zdecydował się na 50 nowych elektryków.

Nowe autobusy elektryczne w Poznaniu

Umowę o wartości ponad 90 milionów złotych netto podpisano 28 maja 2020 roku. Jest w niej mowa o zakupie 31 autobusów Urbino 12 Electric oraz 6 egzemplarzy Urbino 18 Electric – łącznie o 37 autobusach elektrycznych. Zakup kolejnej partii pojazdów, które uzupełnią obecny tabor, ma być elementem większej Strategii Rozwoju Elektromobilności Miasta Poznania do Roku 2035.

W obu modelach wykorzystane zostaną dwa silniki elektryczne o mocy 125 kW (170 KM) każdy. Autobusy będą wyposażone w baterie Solaris High Power pozwalające na szybkie ładowanie. Modele Urbino 12 otrzymają akumulatory o pojemności ponad 120 kWh, Urbino 18 – ponad 180 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana w zajezdni oraz na pętlach wyposażonych w ładowarki pantografowe:

> POZNAŃ. Ekoenergetyka-Polska z rekordem ładowania autobusu. Pantograf obsłużył moc 533 kW

Zamówienie ma zostać zrealizowane w drugiej połowie 2021 roku. Tabor elektryków Solarisa w stolicy Wielkopolski będzie liczył wtedy 58 pojazdów (źródło).

Nowe autobusy elektryczne w Krakowie

Po ulicach Krakowa jeździ obecnie 400 autobusów Solarisa w różnych konfiguracjach, z czego 28 stanowią pojazdy czysto elektryczne. Miasto postanowiło zamówić kolejne 50 autobusów, postawiono na 18-metrowy model Urbino 18 Electric. Wartość umowy to 165,4 miliona złotych netto (źródło).

> RADOM. Do miasta dotarł pierwszy z 10 autobusów elektrycznych Solaris. Są też ładowarki Ekoenergetyki

Urbino 18 Electric  mieści do 141 pasażerów, z czego 43 może podróżować na siedząco. Pojazdy będą obsługiwały cztery linie poruszające się przez Aleję Trzech Wieszczów, czyli aleję Słowackiego, Mickiewicza i Krasińskiego, a więc rejon, w którym normy czystości powietrza są bardziej przekraczane.

Solarisy Urbino 18 Electric to obecnie najdłuższe autobusy elektryczne producenta, choć warto dodać, że firma ma również w ofercie trolejbusy Trollino 24, które mają niemal 25 metrów długości.

> Polski Autobus Elektryczny upada ciężarem po raz drugi. Trzeci raz nie będzie mu dane [Infobus]

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: to niesamowite, jak samorządy prą do przodu, by zrealizować założenia Ustawy o elektromobilności i rozbudowywać ekologiczny transport. Tymczasem rząd, który stworzył tę Ustawę, jakoś o niej „zapomniał”…

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]