Cybertruck Tesli pojawi się w amerykańskim programie Jaya Leno. To pierwsze ujęcia z wnętrza samochodu w dzień – widać na nich, że siedzenia są kanciaste, a dach jest przezierny. Przy okazji Elon Musk wrzucił na Twittera informację, że półciężarówka Tesli jednak nie zostanie zmniejszona, wbrew informacji zawartej na nagraniu.
Cybertruck: wymiary pierwotne = ~wymiary oficjalne
W ostatnich miesiącach Elon Musk komunikował, że Cybertruck zostanie zmniejszony o około 3 procent, co wlało sporo nadziei w serca europejskich posiadaczy rezerwacji na półciężarówkę. Jak wyliczaliśmy, samochód nadal byłby większy niż Mercedes Vito, ale mniejszy od Volkswagena Craftera, dużego auta dostawczego marki Volkswagen.
Teraz jednak szef Tesli zamieścił na Twitterze informację, że przejrzał projekt Cybertrucka wraz z Franzem von Holzhausenem, naczelnym projektantem producenta. Okazało się, że zmniejszenie o 3 procent czyni auto „zbyt małym”. Dlatego elektryczny pickup będzie wielkości prototypu. A ten miał następujące wymiary:
- długość: 588,5 cm,
- szerokość: 202,7 cm,
- wysokość: 190,5 cm,
- prześwit: do 40,6 cm.
Przywoływany przez nas tutaj Volkswagen Crafter w najkrótszej wersji jest dłuższy i wyższy, ale węższy. Można zatem domniemywać, że obydwoma samochodami będzie się jeździło podobnie, gdy chodzi o zakręty.
Gorzej jest natomiast z parkowaniem: od 2018 roku miejsca parkingowe w Europie powinny mieć co najmniej 2,3 metra szerokości. Nierzadko jest to dokładnie 2,3 metra, żeby maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń – i to wliczając linie o szerokości 12 cm każda!
Efekt jest taki, że miejsce parkingowe między liniami ma zaledwie 2,06 metra szerokości, czyli o zaledwie 3 centymetry więcej niż wynosi szerokość Cybertrucka… Dlatego Elon Musk zapowiedział, że Tesla prawdopodobnie stworzy kiedyś mniejszego Cybertrucka dla ciasnej reszty świata (źródło).
Cybertruck u Jaya Leno
Cybertruck ma się pojawić w programie Jay Leno’s Garage, który zostanie wyemitowany w nadchodzącą środę, 27 maja. Z pierwszych ujęć wynika, że samochód jest rzeczywiście duży, jego kierowca (Jay Leno) zahacza o sąsiedni pas ruchu, a nie wygląda na to, żeby zostawiał szczególnie dużo miejsca parkującym na poboczu samochodom:
W zwiastunie programu słychać, że auto ma zostać zmniejszone – wspomniana powyżej rozmowa Muska z von Holzhausenem odbyła się już po nagraniu. Przód samochodu prezentuje się futurystycznie i agresywnie, wyrazu wąsko „zmrużonych” świateł nie powstydziłoby chyba żadne auto sportowe:
W kabinie widać, że fotele mają podobny sznyt: są kanciaste, z drobnymi tylko zaokrągleniami na brzegach. Obito je czarnym materiałem przypominającym alcantarę. Dach jest przezroczysty, choć na ujęciach z zewnątrz wygląda na metalowy.
Przednia szyba ma być „z rodzaju zbrojonych”, prawdopodobnie z wykorzystaniem przezroczystej powłoki wykonanej z tworzyw sztucznych. Uczyni ją to odporną na uszkodzenia, ale można domniemywać, że gdy komuś uda się ją zbić, wymiana nie będzie tania.
Oto cały zwiastun:
Zdjęcia: (c) CNBC
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: