Kanał WalkoArt (właściwie walkoARTvideos) zamieścił na YouTube nagranie, które ma przedstawiać Mercedesa EQA. Mercedes EQA to bliski krewny Mercedesa GLA, czyli crossover segmentu C-SUV. O samochodzie właściwie niewiele wiadomo, więc jego parametrów możemy się domyślać porównując go z głównymi konkurentami, w tym z Lexusem UX 300e.

Mercedes EQA – wszystko, co wiemy

Mercedes EQA przez długi czas był kompaktem, a więc autem segmentu C. Oficjalnie crossoverem (C-SUV) stał się kilka miesięcy temu, w grudniu 2019 roku, jak gdyby ktoś uznał nagle, że nie ma co iść na bój z Volkswagenem ID.3, skoro „SUV-y tak dobrze się sprzedają”.

Na nagraniu WalkoArt widać auto bliźniaczo podobne do Mercedesa GLA, raczej bez szczególnych modyfikacji, nie licząc może zamkniętej atrapy chłodnicy i klapki portu ładowania:

Dla porównania: oto Mercedes GLA w najbogatszej wersji wyposażeniowej AMG Line (zdjęcie w lustrzanym odbiciu, tablica zamazana, żeby ułatwić porównywanie):

Oceniając po wymiarach Mercedesa GLA spodziewamy się, że EQA będzie należał do dolnej części segmentu, czyli stanie się „SUV-em do miasta”. Nie znamy jego danych technicznych, wiemy natomiast, że konkurencyjny Lexus UX 300e dysponuje baterią o pojemności 54 kWh i zasięgiem około 310-360 jednostek WLTP [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl w oparciu o dane dla Chin].

Jednak Lexus nie planuje na razie dużej ofensywy w Europie czy Stanach Zjednoczonych, a Mercedes może mieć chrapkę na co najmniej nasz kontynent. Dlatego zaryzykujemy twierdzenie, że niemiecki elektryk już na starcie zaoferuje nam nieco więcej niż auto z Japonii.

> Lexus UX 300e z możliwą najdłuższą gwarancją na baterie na rynku: 1 milion kilometrów lub 10 lat

Spodziewamy się, że Mercedes EQA będzie oferował 350-400 jednostek WLTP, a więc 300-340 kilometrami zasięgu realnego. Pojemność baterii auta raczej nie powinna być niższa niż 60 kWh, by samochód nie wypadał blado na tle tańszego Volkswagena ID.3 1st (segment C) czy Kii e-Niro (B/C-SUV).

W takiej sytuacji cena rodzi się właściwie sama: co najmniej 230 tysięcy złotych, żeby elektryczny crossover nie psuł sprzedaży swojego spalinowego brata, Mercedesa GLA (od 153,5 tysiąca złotych).

Premiera EQA ma się odbyć jeszcze w tym roku, choć dostaw spodziewamy się raczej od roku 2021, gdy nowe normy emisji obejmą wszystkie modele danego producenta.

> Mercedes pokazał zimowe fotografie Mercedesa EQA. Premiera do końca 2020 roku

A oto i nagranie oraz wcześniejsze zdjęcia elektryka udostępnione przez Daimlera:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.9]