Współpraca Daimlera i Geely sprawia, że nowa generacja Smarta będzie produkowana wyłącznie w Chinach, wyłącznie w wersji elektrycznej – to wiemy już od stycznia 2020 roku. Jednak Auto Motor und Sport utrzymuje, że marka wejdzie na zupełnie nowy poziom rozwoju: za dwa lata wprowadzi na rynek SUV-a.

Smart SUV – nasz klient, nasz pan

Obecnie Smart jest obecny w segmencie A, małych aut miejskich, choć wersja ForFour może zostać uznana za punkt zaczepienia w ataku na segment B. Do oficjalnego wejścia w segment B ma dojść w ciągu najbliższych dwóch lat, a już w 2022 roku ma się pojawić „Smart SUV”, czyli – jak można się domyślać – niewielki miejski crossover konkurujący bezpośrednio z BMW i3.

Samochody będą projektowane przez Mercedesa, a wytwarzane w wybudowanej dla marki fabryce w Chinach. Z założenia będą elektryczne, a „SUV” ma pomóc producentowi w pozyskaniu klienta w Państwie Środka.

> RANKING zasięgów samochodów elektrycznych: segment A – auta najmniejsze [grudzień 2017]

Nie są znane żadne dane techniczne nadchodzących modeli, ale można domniemywać, że producent zechce dokonać sporej aktualizacji baterii. Obecna generacja Smarta EQ dysponuje akumulatorami o pojemności 17,6 kWh. Dla porównania: Kandi K22, czterokołowiec innej marki należącej do Geely, w obecnej wersji oferuje aż 25,9 kWh, co daje mu o kilkadziesiąt kilometrów przewagi w zasięgu.

Smart powinien więc wskoczyć na poziom 30-40 kWh, żeby walczyć z e-Upem jak równy z równym. Jeśli się nie uda, marka może przestać istnieć po niecałych 30 latach od stworzenia (1994).

Zdjęcie otwierające: Smart Forease+, którego uznano za zwiastun nowej generacji Smarta EQ. Prezentacja odbyła się podczas targów w Genewie 2019:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: