Wspomnieliśmy już parokrotnie, że Tesla Model Y Performance to najwolniejszy wariant Performance z całej gamy S 3 X Y. Kanał i1 Tesla postanowił przetestować jak Model Y wypada na tle Modelu 3 i X Performance. To było do przewidzenia: jest wolniejszy. Ale o ile?

Tesla Model Y na 1/4 mili

Przy wyścigu z Teslą Model 3, Model Y zaczął odstawać już na początku. Choć Tesla Model X wydawała się cięższa i mniej żwawa, najnowszy elektryczny crossover Tesli ponownie został z tyłu, choć ruszył minimalnie szybciej. Tesla Model X osiąga 1/4 mili po 11,28 sekundy, Model 3 – po 11,63 sekundy, Model Y – po 12,04 sekundy.

Najciekawsze są jednak wykresy przyspieszenia (pomarańczowe). O ile Tesla Model X i Model 3 znajdują się bardzo blisko 00,9 g, momentami przebijając nawet wartość przyspieszenia ziemskiego (1 g), o tyle Tesla Model Y w szczycie osiąga około 0,8 g, a wykres zdaje się oscylować w okolicy 0,75 g.

Jeśli przyjmiemy, że w samochodzie mamy do czynienia z tym samym zespołem napędowym, co w Modelu 3 Performance, który nie został ograniczony elektronicznie, obserwujemy ciekawe studium przypadku. Oto jaki wpływ na osiągi ma większa powierzchnia czołowa i nieco wyższa masa.

Jeżeli natomiast możliwości auta zostały ograniczone elektronicznie, spodziewajmy się aktualizacji zwiększającej przyspieszenie w ciągu nadchodzących kilku-kilkunastu miesięcy, gdy zainteresowanie samochodem nieco spadnie 🙂

> Tesla Model Y nie ma nowoczesnych wiązek przewodów, ale ma za to grzałkę przy radarze

Oto całe nagranie, ciekawe zaczyna się od 2:05:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: