Siemens i Ubitricity pochwaliły się, że przerobiły wszystkie 24 lampy na Sutherland Avenue (Londyn, Anglia) na punkty ładowania samochodów elektrycznych. Takie działanie ma sprawić, że gmina City of Westminster będzie miała do końca 2020 roku 1 000 punktów ładowania.
Lampy uliczne jako punkty ładowania
Pomysł, żeby przerabiać lampy uliczne na punkty ładowania, nie jest nowy. Lampy dysponują przyłączami projektowanymi „na zapas”, tymczasem są wykorzystywane głównie w nocy, a ostatnio coraz częściej stosuje się w nich oszczędne LED-y zamiast żarówek. Sieć daje więc możliwość zużycia większej ilości energii niż faktycznie jest zagospodarowana.
Siemens i Ubitricity zainstalowały obecnie na terenie całego Londynu ponad 1 300 punktów ładowania w lampach, z czego na Westminster przypada 296 punktów. Do końca roku tylko ta jedna gmina chce ich mieć 1 000. Jak podaje operator, samochód elektryczny podłączony do gniazdka w lampie zyskuje w ciągu nocy średnio od 200 do 300 kilometrów zasięgu.
Najpopularniejsze godziny podłączania i odłączania to między 8.30 a 9.00, co oznacza, że ludzie albo ładują się podczas snu (i odpinają rano), albo też zaczynają ładować samochody po przyjechaniu na miejsce [pracy].
Aby skorzystać z sieci Ubitricity, konieczny jest zakup kabla ze specjalnym licznikiem, który kosztuje od 199 funtów (równowartość około 992 złotych), a w planie bez miesięcznego abonamentu – od 299 funtów (równowartość 1 490 złotych). Ładowanie w tym ostatnim planie to koszt 0,29 funta za podłączenie oraz 0,19 funta za każdą pobraną kWh energii. Daje to równowartość 1,45 zł za każde rozpoczęcie ładowania i 0,95 zł/kWh (źródło).
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: podoba nam się idea gniazdek/punktów ładowania w przydrożnych lampach, ale zastanawiamy się, dlaczego Siemens i Ubitricity chwalą się elektryfikacją jednej ulicy i konwersją zaledwie 24 lamp. Czyżby uruchomienie takiej infrastruktury nie było tak proste i tanie, jak mogłoby się wydawać? Szczególnie, że w 2018 roku chwalono się, że konwersja lampy trwa zaledwie godzinę: