Jak przyspiesza Tesla Model 3 po wykupieniu opcji Acceleration Boost za 1,8 tysiąca euro / 2 tysiące dolarów? Producent obiecuje skrócenie czasu rozpędzania się auta do 97 km/h o 0,5 sekundy, czyli o około 11 procent. Przetestował to właściciel kanału Dirty Tesla.

Acceleration Boost w Tesli – warto czy nie?

Jak już wspomnieliśmy, Acceleration Boost kosztuje w Polsce równowartość 1 800 euro, czyli około 7,7 tysiąca złotych. Wiele wskazuje na to, że jest to kwota netto – czyli odblokowanie funkcji wyniesie nas równowartość ponad 9,4 tysiąca złotych.

Jak rozpoznać, że właściciel Tesli zdecydował się na zakup Acceleration Boost? Otóż w ustawieniach samochodu, w opcji Driving styl przyspieszania (Acceleration) będzie miały tryby Chill i Sport – tak jak na zdjęciu poniżej. Bez pakietu Acceleration Boost będzie to Chill i Standard.

Podczas pomiaru przyspieszenia okazało się, że Tesla Model 3 z pakietem Acceleration Boost osiąga 97 km/h (0-60 mph) po 3,89-4,02 sekundy. Czyli mniej więcej tyle, ile obiecuje producent (3,9 s do 60 mph).

Dla porównania: Model 3 bez Acceleration Boost potrzebował 4,51 sekundy, a kierowca stwierdził, że samochód przyspiesza odczuwalnie wolniej niż wariant z wykupioną usługą. Również w teście 1-na-1 auto z aktywnym Acceleration Boost wyraźnie startowało lepiej – nawet mimo faktu, że za każdym razem stało nieco z tyłu:

Czy warto wydać te 7,7/9,4 tysiąca złotych na kupno Acceleration Boost? Naszym zdaniem obecne przyspieszenie Tesli Model 3 Long Range AWD – 4,6 sekundy do 100 km/h – to aż nadto dla samochodu służącego do typowych podróży. Na zakup opcji powinni się więc zdecydować ci, którzy chcą zachować zasięg wariantu Long Range AWD, ale wydajnościowo chcieliby się zbliżyć do Tesli Model 3 Performance.

Oto całe nagranie:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]