Audi ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej hybrydy ładowanej z gniazdka: Audi Q7 TFSIe Quattro. Należący do segmentu E-SUV samochód dysponuje baterią o pojemności całkowitej wynoszącej 17,3 kWh, która powinna mu pozwolić na pokonanie do 37 kilometrów na jednym ładowaniu (43 km WLTP). Taka wartość wynika z naszych obliczeń, ale potwierdzają ją… liczniki samochodu (patrz niżej).

Samochody hybrydowe 2020: Audi Q7 TFSIe – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Audi Q7 TFSIe to kolejny model po hybrydowych Q5, A8, A6 i A7 Sportback. Auto wyposażone jest w turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 litra, mocy 250 kW (340 KM) i momencie obrotowym 450 Nm. Producent chwali się, że samochód zgodny jest z normą Euro 6d-TEMP i posiada filtr cząstek stałych – a więc element, który przez długi czas był domeną wyłącznie diesli.

Synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi (ang. PSM) zintegrowany został z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, dysponuje mocą 94 kW (128 KM) i momentem obrotowym 350 Nm. Jest w stanie samodzielnie napędzać samochód do maksymalnie 135 km/h, oczywiście pod warunkiem, że nie wciśniemy zbyt mocno pedału przyspieszenia – bo wtedy dołączy silnik spalinowy.

Chłodzona cieczą bateria zlokalizowana jest pod podłogą bagażnika. Ma pojemność 17,3 kWh i pracuje przy napięciu 308 woltów (źródło).

Łączna moc maksymalna całego układu to 335 kW (456 KM), łączny maksymalny moment obrotowy700 Nm, ale w najsilniejszym wariancie. Słabszy zaoferuje nam 280 kW (381 KM) i 600 Nm:

Audi Q7 TFSIe w dwóch wersjach: Q7 60 TFSIe  i Q7 55 TFSIe

Audi chwali się, że spalanie Audi Q7 60 TFSIe wynosi 3,0-2,8 litra na 100 kilometrów. Oczywiście mówimy o pierwszych 100 kilometrach, przy baterii naładowanej do pełna. Zużycie energii w trybie jazdy czysto elektrycznej to 22,9-22,2 kWh/100 km (229-222 Wh/km). W najbardziej dynamicznym trybie przyspieszenie samochodu do 100 km/h trwa 5,7 sekundy.

W słabszym modelu 55 TFSIe spalanie to 3,0-2,8 l/100 km, zużycie energii – 22,4-21,9 kWh/100 km, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,9 sekundy.

Hybrydowe Audi domyślnie startuje w trybie czysto elektrycznym (EV) i stara się korzystać z niego tak długo, jak długo pozwalają na to warunki oraz energii w baterii. Tak jak wspominaliśmy na początku, realny zasięg samochodu w optymalnych warunkach to około 37 kilometrów:

Gdy poziom naładowania okazuje się zbyt niski, samochód przełącza się w tryb hybrydowy (Hybrid/Auto). Co ciekawe, w zależności od danych płynących z nawigacji oraz z radaru, samochód może obniżać poziom rekuperacji do zera – na przykład na drogach szybkiego ruchu – lub te ją wzmacniać.

Bazowa cena Audi Q7 60 TFSIe Quattro w Niemczech to 89 500 euro, model Q7 55 TFSIe Quattro startuje od 74 800 euro. Oficjalne dostawy mają ruszyć jeszcze przed końcem roku.

> Audi e-tron (2020) z większym zasięgiem niż e-tron (2019)

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: