Portal Roadshow podał dane, które sprawiają wrażenie potwierdzonych przez BMW danych technicznych BMW i4. Samochód mający konkurować z Teslą Model 3, będzie miał parametry pomiędzy Teslą Model 3 Long Range AWD a Performance (2018) w… 2021 roku.

BMW i4: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Według informacji opublikowanych przez Roadshow (źródło), BMW i4 w pierwszej wersji będzie dysponowało baterią o pojemności 80 kWh. Ma być ona w stanie wygenerować moc do 390 kW, co oznacza, że taka będzie granica możliwości silników elektrycznych.

Auto zostanie wyposażone w zespół bateryjno-napędowy 5. generacji, który BMW zapowiada od około półtora roku. W jego skład wejdą „wydajne silniki elektryczne” oraz baterie z „ogniwami o gęstościach energii wyższych niż stosowane obecnie”, które powinny pozwolić na ładowanie z mocą 150 kW.

Przyspieszenie BMW i4 do 100 km/h potrwa około 4 sekund, a szybkość maksymalna zostanie ograniczona elektronicznie do 193 km/h. Ładowanie do 80 procent na szybkiej stacji ładowania zakończy się po 35 minutach.

> Znane są koszty leasingu Polestara 2 w Niemczech. Od 599 euro/mies. (~2,6 tys. zł) przy 48 miesiącach

Zasięg BMW i4 ma wynieść 600 kilometrów WLTP, co przekłada się na 513 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym.

Samochód powstanie na platformie, która będzie stosowana również w nowych BMW serii 3 oraz 4; prawdopodobnie wariacji FAAR. Jego prezentacja odbędzie się zapewne w 2020 roku, a produkcja wystartuje w 2021 roku w Monachium.

Do sprzedaży auto wejdzie po BMW iX3 (2020 r.) oraz BMW iNext, właśnie w 2021 roku.

Zdjęcia: BMW i Vision Dynamics oraz zamaskowane BMW i4 (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: