Fisker Ocean – taką nazwę nosi elektryczny crossover Fiskera, który projektant pokazywał od kilku miesięcy. Gotowy prototyp auta ma powstać w 2020 roku, a jego produkcja wystartuje pod koniec roku 2021. Fisker Ocean ma być dostępny w leasingu za mniej niż 400 dolarów miesięcznie.

Elektryczny SUV Fiskera – będzie czy nie?

Henrik Fisker raczej nie ma powodów do radości. Choć Fisker Ocean został pokazany już w marcu 2019 roku (link poniżej), wiele mediów uznało, że ujawnione ostatnio wizualizacje prezentują zupełnie nowy samochód. Czyżby wszyscy zdążyli już o nim zapomnieć?

> Fisker zaprezentował projekt „taniego” samochodu elektrycznego. Będzie konkurent dla Tesli Y?

W narracji projektanta niewiele się zmieniło, przesunęły się natomiast terminy. Elektryczny SUV – Fisker Ocean – jako prototyp ma zostać ujawniony na początku 2020 roku (poprzednio: „do końca [2019] roku”), ale jego produkcja rozpocznie się dopiero pod koniec 2021 roku. Za kilka tygodni (2019/11/27) Henrik Fisker chce ogłosić plany abonamentowe na auto i planuje zacząć zbierać pieniądze.

Fisker Ocean ma być tani, to znaczy dostępny w miesięcznym leasingu za mniej niż 400 dolarów miesięcznie (równowartość nieco ponad 1,5 tysiąca złotych netto miesięcznie). Jego cena nie została ujawniona, choć wersja ze wspomnianego abonamentu ma kosztować „mniej niż 40 tysięcy dolarów”. Plany abonamentowe będą elastyczne, Fisker obiecuje możliwość zerwania ich po dowolnym okresie, co faktycznie jest kuszące.

> Akcja serwisowa Mercedesa EQC. Śruba może wpaść do przekładni

Zgodnie z informacjami z marca 2019 roku, auto ma mieć dwa silniki, baterię o pojemności „ponad 80 kWh” oraz 480 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Jego wnętrze zostanie wytworzone z materiałów po recyklingu, a na dachu pojawią się elastyczne panele fotowoltaiczne ładujące baterie podczas postoju.

Oczywiście to wszystko to na razie plany i wizualizacje, choć Fisker zastrzega, że produkcja części (kilku poddostawców) i schemat sprzedaży (bezpośrednia) zostały już przemyślane. Ale auta na razie nie ma – tak jak i nie ma obiecywanego od kilku lat Fiskera eMotion, który miał być pierwszym samochodem na świecie z bateriami ze stałym elektrolitem:

Fisker eMotion (c) Henrik Fisker

Zdjęcie otwierające: Henrik Fisker i Fisker Ocean, jeszcze wtedy bez nazwy modelu. Fotografia pochodzi z Twittera projektanta, została wykonana w okolicy czerwca 2019 roku

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: