Volkswagen podał niemieckie ceny VW Passata GTE, czyli ładowanej z gniazdka hybrydy producenta. Samochód startuje od 44 795 euro, co niemal idealnie pasuje do dawnych cen VW Passata GTE (2018), który w Polsce kosztował 179,2 tysiąca złotych.

VW Passat GTE (2020) – ceny

Volkswagen Passat GTE to hybryda plug-in, czyli samochód wyposażony w silnik spalinowy, elektryczny oraz baterię, którą można doładować z gniazdka. Silnik spalinowy to 1.4 TSI o mocy 110 kW (150 KM), silnik elektryczny z kolei oferuje 85 kW (110 KM), co w sumie daje moc 160 kW (218 KM) i moment obrotowy 400 Nm.

Bateria ma pojemność 13 kWh, co przekłada się na 54/56 km WLTP (kombi/sedan), czyli około 46-48 kilometrów zasięgu realnego. Samochód może jechać w trybie czysto elektrycznym do 140 km/h, ale tylko pod warunkiem, że temperatury nie są zbyt niskie, a my łagodnie operujemy pedałem przyspieszenia. Wbudowana ładowarka obsługuje moc do 3,6 kW.

> Komisja Europejska chce miliona nowych stacji ładowania. Oprócz tego wsparcie dla krajów „węglowych” i droższe loty

Cena Volkswagena Passata GTE (2020) w Niemczech to 44 795 euro dla sedana oraz 45 810 euro dla wariantu kombi (Variant, źródło). Najbliższy cenowo Volkswagen Arteon Elegance kosztuje w Niemczech 45 315 euro, w Polsce 164 990 zł. Gdyby spróbować przeliczyć na tej podstawie ceny Passata GTE, musiałby on kosztować około 163,1 lub 166,8 tysiąca złotych.

Z kolei historyczna cena Volkswagena Passata GTE (2018) w Polsce w wersji sedan to 179 190 złotych przy bardzo podobnej do dzisiejszej cenie w euro. Dla wersji kombi (Variant) było to już 181 390 tysięcy złotych. Wszystko wskazuje na to, że do polskich cenników trafią raczej te wartości. Niestety, w przeciwieństwie do Niemiec, w Polsce nie istnieje żaden system dopłat, a nawet ten, który wejdzie, nie obejmuje hybryd – zakup auta będzie miał więc sens tylko przy dużych rabatach.

Wnętrze VW Passata (2020) w wersji R-Line (c) Volkswagen

Volkswagen Passat GTE (2020) Variant, czyli kombi (c) Volkswagen

Dla porównania: nowy Volkswagen Passat (2020) z silnikiem 1,5 TSI startuje od 99 990 złotych, a najtańsza edycja 2,0 TDI dostępna jest od 119 790 tysięcy złotych. Różnica w cenie między sedanem w wersji spalinowej i hybrydowej wyniesie więc 43-63 tysiące złotych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]