Porsche zaprezentowało pierwszy oficjalny teaser wnętrza Taycana. Widzimy w nim średniej wielkości wyświetlacze ciekłokrystaliczne, wystający zegarek oraz niewielką liczbę przycisków. Układ nieszczególnie różni się od tegorocznego Porsche 911 Carrera – nie licząc może nieco innego kształtu ekranu oraz obrotomierza zastąpionego energometrem.

Wnętrze Porsche Taycan

Premiera Porsche Taycan ma nastąpić 4 września 2019 roku, czyli za dokładnie dwa tygodnie. Firma zbiera już zainteresowanych samochodem, ale nadal nie pokazała go w wersji ostatecznej bez maskowań. Spodziewamy się jednak, że w ciągu najbliższych tygodni na jaw wypłynie trochę ciekawostek. Przedwczoraj dowiedzieliśmy się na przykład, że Taycan pokonał 3 425 kilometrów w 24 godziny. Teraz przedstawiono nam fragment kokpitu samochodu.

Na teaserze widać kierownicę z pokrętłem, trzema przyciskami, a za nią zestaw liczników z:

  • szybkościomierzem (w środku),
  • informacją o stopniu naładowania baterii i pozostałym zasięgu (na dole),
  • pustym kołem, które prawdopodobnie będzie zawierało dane na temat zużycia energii – energometrem (ładowanie baterii / jazda ekonomiczna / duże zużycie),
  • informacją o trybie jazdy (po prawej),
  • informacją o włączonym kierunku jazdy (parking, do przodu, do tyłu),
  • kontrolkami dotykowymi (?) z dodatkową przestrzenią na inne informacje na temat samochodu.

Kokpit Taycana jest bardzo podobny do kokpitu tegorocznego Porsche 911 Carrera. Różnice? Największa zmiana to zastąpienie centralnego obrotomierza energometrem – niestety, na teaserze jest on nieaktywny:

Na licznikach elektrycznego Porsche można dostrzec też pewną ciekawostkę: licznik pozostałego zasięgu pokazuje 286 kilometrów dla około 3/4 baterii. To oczywiście tylko rendering, ale producenci w takich sytuacjach zwykle umieszczają liczby przewyższające realne osiągi aut. Tymczasem łatwo obliczyć, że jeśli wskazania są prawidłowe, Porsche Taycan powinno mieć 381 kilometrów zasięgu na baterii. A przecież producent obiecuje 515 km.

Te liczby potrafimy spekulacyjnie połączyć tylko w jeden sposób: wskazania z teasera dotyczą pierwszego biegu, a drugi, o przełożeniu 1:0,75, zmienia je na 500+ kilometrów. Pasowałoby to do ustawienia SPORT, które widoczne jest na sąsiednim liczniku – Taycan ma blokować skrzynię na pierwszym przełożeniu podczas mocniejszej jazdy.

> Porsche Taycan – wrażenia Fully Charged [YouTube] Cena dla wersji RWD od 304 tysięcy złotych?!

Inne dane techniczne: Porsche Taycan ma być wyposażone w baterie o pojemności 96 lub 80 kWh (w zależności od wersji). Najwięcej dostanie Taycan Turbo, najmniej zwykłe Taycan – nie wiadomo, jak zostanie wyposażone pośrednie Taycan 4s. Maksymalna moc auta w najbogatszej edycji ma wynieść ponad 440 kW (ponad 600 KM). Cena samochodu prawdopodobnie będzie zaczynać się od około 560 tysięcy złotych w wersji Taycan Turbo.

Na zakończenie warto dodać, że wnętrza samochodu nie pokazano przypadkiem. Porsche ma być pierwszym samochodem na rynku, który ma obsługiwać usługę Apple Music. Apple Music nie jest może zbyt popularne w Polsce, ale na całym świecie zgromadziło już 60 milionów abonentów. Znacznie powszechniejsze w naszym kraju Spotify ma dziś na świecie około 3-4 razy więcej użytkowników.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: