Bjorn Nyland opublikował ciekawy film z ładowania Audi e-tron oraz Tesli Model na stacji Ionity (do 350 kW). Pierwszy z samochodów teoretycznie obsługuje moc do 250+ kW, ale tutaj nie rozpędził się nawet do 200 kW. Z kolei Audi e-tron w teorii obsługuje maksymalnie 150+ kW, jednak na nagraniu osiągnął nieco mniej. Który samochód naładuje się szybciej?

Audi e-tron kontra Tesla Model 3 na ultraszybkiej stacji ładowania

Najważniejsza ciekawostka, która natychmiast rzuca się w oczy, to moc ładowania Tesli Model 3: na stacji Ionity udało się osiągnąć „zaledwie” 195 kW. Piszemy „zaledwie”, ponieważ na Superchargerze V3 samochód powinien rozpędzać się nawet do 250+ kW!

Tesla szybko wyrywa do przodu, ale przy 40 procent pojemności baterii zaczyna obniżać moc. Tymczasem Audi e-tron startuje od 140 kW i powoli podbija moc ładowania aż do 70 procent pojemności baterii. Tesla Model 3 z maksymalną szybkością uzupełnia około 30 procent energii, podczas gdy Audi e-tron – aż 60 procent.

> Tesla software 2019.20 trafia do pierwszych samochodów. W Modelu 3 umożliwia ładowanie z mocą 250+ kW

Audi trzyma wysoką moc dłużej, ale zużywa znacznie więcej energii

Według widocznych na ekranie liczników samochody ładowały się z szybkością +1200 (Tesla Model 3) kontra +600 km/h (Audi e-tron). Wpływ na to miała moc ładowania, ale też znacznie większe zużycie energii w Audi e-tron: Tesla Model 3 osiągnęła +615 km/h przy 94 kW, z kolei Audi e-tron miało +615 km/h przy 145 kW.

Łatwo zatem wyliczyć, że Audi jest świadome, że podczas jazdy zużywa o ponad 50 procent więcej energii niż Tesla Model 3:

Audi przegoniło Teslę przy baterii naładowanej do 81 procent. Dodajmy jednak, że te procenty nie są sobie równe, ponieważ użyteczna pojemność baterii:

  • w Audi e-tron wynosi 83,6 kWh (całkowita: 95 kWh), czyli 81 procent to 67,7 kWh,
  • w Tesli Model 3 wynosi około 75 kWh (całkowita: 80,5 kWh), czyli 81 procent to 60,8 kWh.

Po 31 minutach od momentu podłączenia do ładowarki:

  • Audi e-tron zyskało +340 kilometrów zasięgu (wartość prezentowana na liczniku),
  • Tesla Model 3 zyskała około +420 kilometrów zasięgu (wartość obliczona przez redakcję).

Wynik: Audi wygrywa w liczbie procent, Tesla wygrywa w realnym zasięgu

Gdy Tesla zakończyła proces ładowania przy 90 procent pojemności baterii, zyskała około 440-450 kilometrów zasięgu. W tym samym czasie Audi zdołało naładować baterię do 96 procent, co dało mu 370 kilometrów zasięgu prezentowanego na licznikach.

Warto obejrzeć:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: